Az Év tanítója díj

 

Május 24-én pénteken 80 tanár és tanító kollégát láttunk vendégül rendezvényünkön.

A kerekasztal beszélgetés és közös ebéd és díjkiosztó remek alkalom volt arra, hogy ismerkedjünk egymással és kicseréljük tapasztalatainkat.

2019-ben az Év tanárai:

  • Gyüre Zsuzsanna – az Év angol tanára – Budapest, Vörösmarty Mihály Református Általános Iskola
  • Sándor Szilvia – az Év német tanára – Zebegény, Szőnyi István Ált. Iskola
  • Bencsik Pálné – az Év magyar tanára – Törökszentmiklós, Hunyadi Mátyás Általános Iskola
  • Biró János – az Év történelem tanára – Budapest, Talento-Ház Alapítványi Óvoda, Általános Iskola, és AMI
  • Biró Beáta – az Év földrajz tanára – Szekszárd, Illyés Gyula Gyakorló Általános Iskola

2019-ben az Év tanítói:

  • Bártfai Judit – az Év tanítója 1. osztály – Budapest, Újbudai Gárdonyi Géza Általános Iskola
  • Kozma Zsoltné – az Év tanítója 2. osztály – Szombathely – Simon István Általános Iskola
  • Kiss László – az Év tanítója 3. osztály – Győr, Tánc- és Képzőművé-szeti Általános Iskola
  • Novák Lászlóné – az Év tanítója 4. osztály – Tiszaalpár, Árpád fejedelem Általános Iskola

Kiosztottunk még különdíjakat 10 000Ft értékű versenyzési kupont a következő tanévre.
Ezeknek a nyertesei:

  • Szántóné Borbély Angéla (Gyula)
  • Kárpáti Noémi (Debrecen)
  • Kiss Erzsébet (Imrehegy)
  • Bozsó Veronika (Budapest)
  • Török Emőke (Budapest)
  • Rétváriné Mészáros Mária (Dunakeszi)

Célunk

Célunk az volt, hogy kifejezzük tiszteletünket és nagyra becsülésünket azon tanítók iránt, akik áldozatos munkával foglalkoznak a gyerekekkel tanulmányi versenyeinken. Emellett szakmai konzultáció keretein belül a 21. századi tehetséggondozásról és kompetenciákról gondolkodunk együtt a kollégákkal.

Ki kapja?

E megtisztelő címet és a vele járó ajándékcsomagot, emlékplakettet és oklevelet a diákok ajánlásai alapján ítéljük oda tantárgyanként egy tanítónak. Minden meghívott tanító oklevelet és ajándékot kap. Összesen 57 tanítót hívunk meg rendezvényünkre. A diákok nevezései alapján választottuk ki a jelölteket, és minden korcsoportban több saját jelöltet is indítunk.

A jelölés menete

Az Év tanítója megtisztelő címre korosztályonként nevezhették versenyzőink azokat a tanítójukat, akik versenyeink valamelyikében kísérik őket. A beérkező jelölésekből a Hebe Kft. munkatársaiból álló 3 fős csapat választotta ki azokat a tanítókat, akiket meghívunk a rendezvényre. Ezen kívül meghívást kapott néhány olyan tanító is, aki hosszú évek óta foglalkozik versenyeinkkel és nagy számban nevez versenyzőket. Ők a Hebe kft. jelöltjei.

Év tanítója ünnepélyes díjkiosztó és szakmai konferencia – 2019. május 24. péntek – Gödöllő

Ebben az évben a tanítók közül 4 korosztályban 63 kollégát neveztek diákjaik az Év tanítója díjra. Közülük mi 37 tanító kollégát és 20 saját jelöltet hívtunk meg rendezvényünkre.

Szeretettel gratulálunk a jelölteknek, akiket a diákjaik beneveztek a díjra.

A benevezett tanítók névsorát és azt, amit a gyerekek róluk írtak itt olvashatják:

 

Közülük választotta ki a HEBE Kft. csapata azokat a tanítókat, akiket meghívunk május 24-én tartandó rendezvényünkre:

A 2018/2019-es tanév Év tanítója díj jelöltjei

Kállai Ildikó – 1. osztály

A Kölcsey Ferenc Általános Iskolában ez az első tanévem, így még inkább meglepetést okozott, hogy a szülők jelöltek a díjra.

Ezek azok a pozitív visszacsatolások, amik motiválnak a tanításban, illetve a gyerekek lelkesedése, felém irányuló szeretete.

Bővebben Kállai Ildikóról

Egy búcsúzás mindig nehéz egy osztálytól, iskolától. Tavaly év végén megtapasztaltam, hogy  mennyire fontos voltam előző osztályom életében, a szülők mennyire elismerték a munkámat. Nehéz szívvel hagytam ott őket! Viszont a mai napig üzennek a gyerekek, szülők, várják, hogy mikor tudunk találkozni. Ők voltak azok, aki tavaly szintén jelöltek erre a díjra, csak sajnos akkor már más elfoglaltságom volt a díjátadó ünnepség napjára, így nem tudtam elmenni. Idén úgy látszik ez ismét sikerült! Köszönöm szépen!

Szülők írták

“A gyerekek szeretik, alapos, odafigyel. Érthetően magyaráz, segít annak, aki segítségre szorul. Ha szükség van rá ismétel.”

Kiss Erzsébet – 1. osztály

A tanítás során ez motivál leginkább: Saját tanítványaimnak fejlődése, ennek elősegítése. A szeretet, melyet nap mint nap megkapok az osztályomtól.

Bővebben Kiss Erzsébetről

Így fogalmaznám meg tanítói hitvallásomat: Az iskolában legfőbb küldetésnek tekintem, hogy mindenekelőtt embert formáljak tanítványaimból.Az általános értelmi képességek fejlesztésén túl, igyekszem megtalálniminden gyermek speciális tehetségét, hisz ahogy azt Czeizel Endre is megfogalmazta, „időnként a szürkének látszó kavicsból is eltűnik a drágakő csillogása”. Fontos, hogy kikövezzük tanulóink előtt a tudásvágy felé vezető utat, hogy felébresszük érzelmeiket a szépre, az izgalmasra az új és ismeretlen szeretetére.

Egy pozitív élmény pályám során: Számtalan sok példát megtudnék említeni, de van egy eset, amely további erőt adott a pályám során. Volt egy elsős kisdiákom, aki az év végi bizonyítvány átadása után a következőt mondta: Köszönöm szépen, hogy mást látott bennem, mint anyukám és apukám. Maga minden délután külön tanult velem, hogy ne bukjak meg. Úgy érzem, hogy senki sem szeret úgy engem ezen a világon, mint maga.

Személyes dolog, amit megosztanék másokkal: Imrehegyen, egy kis faluban tanítok 1-3. összevont osztály osztályfőnökeként. Szerencsésnek mondhatom magamat, hiszen minden nap azzal foglalkozhatok, amire mindig is vágytam. Örülök, hogy diákjaimmal nem csak az iskolai tantárgyak területén érünk el eredményeket. Nemrég egy táncversenyen vettünk részt az egész osztállyal, ahol második helyezést értünk el. Nagyon jó érzés, hogy a tánc iránti szeretetemet át tudtam adni a tanítványimnak is.

Kiss Erzsébet a Hebe Kft. saját jelöltje.

Mile Tünde Enikő – 1. osztály

A tanítói munkám során az motivál leginkább, hogy tanítványaim életében egyedüli biztos pontot, mindig rendelkezésre álló támaszt jelentek.

Bővebben Mile Tünde Enikőről

Hitvallásom, hogy a nagy tettek is apró lépésekkel kezdődtek! A kitartó, szorgalmas munkának beérik a gyümölcse! Minden elért kicsiny sikernek is örülni kell!

Egyik pozitív élményem pályám során, hogy halmozottan hátrányos helyzetű és tanulási problémával küzdő tanítványomnak sikerült megtanulnia olvasni 3. osztályos korára.

Személyes dolgaim közül szívesen megosztom, hogy két csodálatos gyermek édesanyja vagyok. Anyává válásom segítette tanítói munkámat is, mert általa ismertem meg a gyermeki lélek tisztaságát, őszinte erejét!

 Erőforrásaim:család, hit, szeretet, természet.

Mile Tünde Enikő a Hebe Kft. saját jelöltje,

 Tóthné Bognár Eszter – 1. osztály

Ez motivál:

Az iskolában lépő kis emberkék előtt kitárni az iskola, a tudás kapuját, megszerettetni velük a tanulást.

Átadni az olvasást és az írás csodáját. Szeretni őket és szeretve lenni a gyerekek által.

Bővebben Tóthné Bognár Eszterről

Hitvallás:

„ Én azt hiszem nincs nagyobb öröm, mint valakit megtanítani valamire, amit nem tud és nagyobb

jótétemény sem.”  Móricz Zsigmond

Pozitív élmény:

Többször is előfordult már, hogy az iskolába lépő tanítványom szülei analfabéták voltak, mert bár korábban tanultak írni, olvasni, de elfelejtették.

Ezek a szülők újra tanultak a gyermekükkel és tanév végére ők is újra megtanultak írni és olvasni. Édesanyám és édesapám is pedagógusok voltak. Számomra természetes volt, hogy én is tanító lettem. 37 éve dolgozom ugyanazon a munkahelyen, szinte mindig 1. és 2. osztályban tanítottam. Bár egyre nehezebb, még mindig nagy örömöt okoz számomra, hogy tanító lehetek.

Szülők írták

“Eszter néni közel 35 éve van a tanítói pályán. Ez idő alatt nagyon sok gyermek tanult meg írni, olvasni, számolni a kezei alatt. Áldozatos, kitartó munkája miatt is jelöltem a díjra. Korábban semmilyen díjra nem jelölték. Fontosnak tartom, hogy munkáját elismerjék.”

Mandzák Adrienn – 1. osztály

Mandzák Adriennek hívnak. 10 éve tanítok alsós tanítóként Beregdarócon a Wesley János Többcélú Intézmény I. László Király Tagintézményében.

Számomra pedagógusnak lenni nem csak munka, hanem hivatás.

Bővebben Mandzák Adriennről

A tanító személyisége igazán meghatározó a gyerekek életében, így mindig is arra törekszem, hogy példát mutassak tanítványaimnak.

A tanítói pálya iránti érdeklődésem már gyerekkoromban felmerült bennem, ami leginkább a gyerekek iránti szeretetnek és tettrekészségnek köszönhető. Amióta pedig én is tanító vagyok, saját motivációmat két szóval illetném: Mindig és Soha. Küzdeni mindig és feladni soha! Mindenki tehetséges valamiben, a jó pedagógusnak pedig fel kell tárni ezeket az értékeket, majd inspirálni kell tanítványait, hogy az álmaik megvalósíthatók, csak erőfeszítéseket kell értük tenni, mint ahogy nekünk is meg kell dolgozni tanítványaink lelkesedéséért, figyelméért. Hitvallásom is ezt bizonyítja:

A gyereknevelés és tanítás során az a legfontosabb, hogy egy gyerek mindig tudja, akkor is szeretik őt, ha nem tökéletes, és hogy ezen képes javítani. Ez olyan bizalom a felnőtt részéről, amit minden korú gyerek megérez. Hogy hisznek benne. Tévedhet és hibázhat. Nem kell tökéletesnek lennie. A világ sem az. (Tari Annamária)

Legfőbb célom hogy tanítványaimnak olyan biztos alapot nyújtsak, amelyre a későbbiekben tudnak majd építeni, ezáltal sikeres felnőttek lesznek majd a nagybetűs életben.

Legnagyobb öröm számomra az, amikor az apró szemekben látom a csillogást, hogy ismét valami újat „kaptak” tőlem, mindezt úgy, hogy ők is aktív részesei voltak az ismeretszerzésnek. A „játék” során észre sem veszik, hogy tanulnak.

Pozitív élményeim repertoárja igen széles, hiszen minden nap egy új nap, és minden nap meg tudnak lepni valamivel az „”apróságok”. Engem már az is pozitívan érint, ha óra végén odajönnek és megölelnek.

Személyes dologként pedig a saját személyiségemet említeném, hiszen ha látják rajtam a tanítványaim, hogy érdeklődéssel, lelkesedéssel végzem a munkám, akkor ők is jobban fogják élvezni, fogékonyabbak lesznek a munkára.

Megtisztelő a jelülésem, külön köszönet a vezetőségnek.

Mandzák Adrienn a Hebe Kft. saját jelöltje.

Bártfai Judit – 1. osztály

Bártfai Judit vagyok, 32 éves, az Újbudai Gárdonyi Géza Általános Iskola 1.a osztályának osztályfőnöke.
Tanítói pályafutásom 2010-ben Ónodon indult, miután a Miskolci Egyetem Comenius Tanítóképző főiskolai karán végeztem, Sárospatakon.

Bővebben Bártfai Juditról

A tanítói pályát azért választottam, mert úgy éreztem, hogy képes vagyok feltétel nélkül elfogadni a gyermekeket, ezáltal tudást és ismereteket adni nekik. Ehhez az első inspirációt én is a tanítóimtól, tanáraimtól kaptam, ami azóta is hatással van munkámra.

 A gyermekekkel eltöltött szorgos mindennapok során különös figyelmet szentelek annak, hogy megteremtsem az egyensúlyt az érzelmi és tanulási igények között. Az osztályban fontos szerepet játszik a jókedv, a vidámság ám a fegyelem megtartása, a tradíciók tisztelete és a szabálykövetés is alapkövetelmény.

Szabadidőmben versenyszerűen triatlonozom, amivel maximális motivációt biztosítok a sport iránt a tanulóimnak.

Nagyon megtisztelőnek tartom a jelölést és ezúton is köszönöm a felem irányuló bizalmat.

A tanítás során ez motivál leginkább:

Szeretem, hogy minden gyerek más és más, nincs két egyforma gyerek, a tanítványaim gyakran megmelengetik a szívemet, egyszerűen csak aranyosak. Pedagógusként abban segítem a hozzám járó gyerekeket, hogy másokra is tekintettel lévő felnőttekké váljanak, és könnyebb legyen számukra a társadalomba való beilleszkedés.

Tanítói hitvallásom: 

Dr. Szentgyörgyi Albert szavaival tudnám megfogalmazni: „Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát, megtanulja szeretni, amit csinál, és megtalálja azt a munkát, amit szeretni fog.”

Egy személyes dolog, amit megosztanék másokkal is:

Egykori Tanító nénim szavai egy osztálykiránduláson készült kép láttán: „Gyorsan repül az idő, nem is olyan rég, akinek a betűket tanítottam, ma már Ő viszi a stafétát tanító néniként, sok kis nebuló fejlődése érdekében! Sugárzik a boldogság, a jókedv gyerekekről és rólad, jó látni ilyet.”

Szülők írták

” Judit néni ismeri a gyerekeket egyenként, minden gyerek jó és kevésbé jó tulajdonságok és ennek tudatában fejleszti őket és motiválja. Kevés olyan tanító van, aki még hivatásként folytatja ezt a munkát. Minden kezdő iskolásnak ilyen tanítóra van szüksége.

Azért őt nevezzük és kívánjuk, hogy ott lehessen a díjkiosztón, mert jól szereti a gyerekeket. Különböző ösztönző „cselei’ vannak”, hogy a tudás mellett a személyiség is fejlődjön (pl.: a nap végén együtt értékelik az aznapi magaviseletet, a gyerekek is aktív részesei az értékelésnek, pl.: hogy több folyadékot fogyasszanak, kiürült kulacsonként sávot rajzolnak a füzeteikbe megrajzolt pohárba. Viszi a gyerekeket külön idejében korcsolyázni, mert azt vallja, hogy a sport jó dolog. Színházi látogatást szervez a gyerekeknek. Judit nénivel az iskola több, színesebb, mint oktatási helyszín. Pedig a tananyaggal is nagyon szépen haladnak, a lemaradókkal kedvesen ad segítséget a gyerekek nagyon szeretik. Mi szülők pedig biztonságban tudjuk mellette gyermekeinket mind érzelmileg, mind tudásilag. Kiváló pedagógus. Jól kommunikál a gyerekekkel és szülőkkel egyaránt. Alaposan, de játékosan tanít. Kiváló közösségépítő, szerény, de céltudatos.
Judit néni nagyon kedves, és mindenkinél okosabb. Úgy imádom, mert humoros, és jó kalandokat és programokat talál ki mindig. Igyekszik közösséget építeni, figyelmes, lelkes és mosolygós.”

Bitte Rozália – 2. osztály

A tanítás során ez motivál leginkább:

A legjobban motivál a tanulók érdeklődése, lelkesedése, valamint a közös munka öröme.

Bővebben Bitte Rozáliáról

Így fogalmaznám meg tanítói hitvallásomat: „A pedagógusnak új művészetet kell megtanulnia, azt, hogy a gyermek segítőtársa és vezetője legyen, és elvezesse őt azokhoz az eszközökhöz, amelyekre akkori fejlődése fokán szüksége van.” Maria Montessori
„A tanár a szíve az oktatásnak.”SidneyHook

Egy pozitív élmény pályám során: Mindegyik osztályomra örömmel és elismeréssel gondolok.

Személyes dolog, amit megosztanék másokkal: Minden gyermek egy hatalmas kincs, amely arra vár, hogy kibontakozzon, nagy érdeklődéssel és lelkesedéssel érkezik az iskolába, a ha hiszünk benne és segítjük, útbaigazítjuk, akkor hatalmasat fog fejlődni a tantárgyak képviselte tudásanyagok elsajátítása terén, s természetesen Önmagához képest is fogjuk érzékelni ezt a fejlődést. Ha kellőképpen motiváljuk és értékeljük munkáját még magasabbra is fog szárnyalni.

Szülők írták

” Egyik jellemzője, amit leginkább értékelünk, az a lelkesedés, amit sikerül a gyerekekre is átragasztani, ösztönözve a gyerekek veleszületett kíváncsiságát a különböző tantárgyak iránt. Mindig pozitív a hozzáállása, és biztatja a tanítványait megdicsérve eredményeiket. Rövid idő alatt az egész osztály számára referenciaponttá vált, aki értékeli a gyerekek egyéniségét, egyidejűleg összhangot és együttműködő légkört teremt. “

Kozma Zsoltné – 2. osztály

Jelenleg másodikos, angol kéttanítási nyelvű osztályom van, ahol a magyar, matematika környezet és ének tantárgyakat tanítom.

Bővebben Kozma Zsoltnéról

Pedagógiai hitvallásomat két kedvenc idézetemmel jellemezném:
Az egyik Czeizel Endre gondolata:
„S a szürkének látszó kavicsból is előtűnhet a drágakő csillogása” 

Azt gondolom, minden gyermekben rengeteg érték van és a feladatunk ebből a legtöbbet előhozni. Tulajdonképpen tanítói munkámat is ez motiválja leginkább: megadni a legkisebbeknek a lehető legtöbbet – segítséget, szeretetet, támogatást, bíztatást – ahhoz, hogy kibontakoztathassák a bennük rejlő értékeket.
A másik Goethe nevéhez fűződik:
„Ha egy embert olyannak látsz, amilyen éppen most, akkor azzal nem segíted elő a fejlődését. De ha olyannak látod, amilyenné lehetne, ezzel elősegíted őt élete útján” 

És legutóbbi pozitív élményem: éppen két napja kopogott be osztályomba egy volt tanítványom, ma már tizedikes és sikeres sportoló. A közelben volt edzésük és meglátogatott, érdeklődött felőlem és lelkesen mesélt magáról, eredményeiről.

Magamról: 3 felnőtt gyermekem van, akik úgy tűnik, követik szüleik példáját: nagyobbik lányom pedagógus lett (óvodapedagógus), fiam és kisebbik lányom pedig mérnök (gépész illetve építész), mint férjem, s mindhármukra nagyon büszke vagyok, vagyunk.

Szülők írták

” Megértő, türelmes, szeretetteljes a gyerekekkel. Kiemeli, támogatja az erősségeket.

Különösen kedves, megértő és nagyon türelmes tanító. Több füle és szeme van, mindenre képes figyelni és látni.  Emellett kiválóan tanít és nagyon jó szakember.

Rita néni nagyon kedves, segítőkész. Nagyon nagy türelme van a gyerekekkel. Probléma esetén nagyon hamar intézkedik.

Latyák Ildikó – 2. osztály

Latyák Ildikó vagyok, Szeghalmon a Tildy Zoltán Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 1-4. osztályában  tanítok 39 éve.

Bővebben Latyák Ildikóról

A tanítás során leginkább a gyermekek szeretete motivált. Nagy öröm megtanítani valakit arra, amit nem tud. Egész pályafutásom alatt fejlesztettem tudásomat, hogy minél több ismeretet tudjak átadni tanítványaimnak, amellyel boldogulhatnak az életben.

A tanulók sokszínűsége, tehetségük kibontakoztatása mindig vonzott. Vallom, hogy mindenre nyitott, érdeklődő gyerekeket kell nevelnünk. Egyik legnagyobb élményem, ha látom milyen boldog, sikeres felnőtté válnak volt tanítványaim. Legkedvesebb személyes élményeim egyike volt nemrég, amikor több évtizede tanított tanítványom felkeresett és elmondta, hogy én voltam a példaképe, és ma is emlékszik arra, hogy milyen jól érezte magát az óráimon.

Szülők írták

” Nagy szeretettel és türelemmel bánik minden gyerekkel és nem tesz kivételt köztük. Következetessége és kedvessége példaértékű, tudása kimagasló. Sok energiát fordít arra, hogy jó csapattá formálja az osztályt. Neki köszönhetjük, hogy megismertük a Böngész versenyeket.

Olyan értékes és következetes pedagógus, hogy az mindenki számára példaértékű. Időt és fáradtságot nem sajnál, ha segítségre szorul valaki. Kreatív, jószívű, és önzetlen. Hihetetlen az összekovácsoló képessége. Igazán szeretetre méltó.

Bozsó Veronika – 2. osztály

Szeretem mindig a maximumot kihozni tanítványaimból és itt elsősorban nem a tehetséges tanulókra gondolok. Ehhez fontosnak tartottam,hogy elmélyedjek a fejlesztő pedagógiában és a mozgásterápia módszereiben is ,ezzel segítve az enélkül lemaradókat.

Bővebben Bozsó Veronikáról

A jót ,a pozitívat,az értékeset keresem a gyerekekben,bízom bennük és érdekelnek a problémáik.Igyekszem következetesen szigorú lenni,de ügyelek arra,hogy ne minősítsem,hanem értékeljem tudásukat.

Nagyon jó érzés töltött el,amikor az egyik volt diákom felkeresett,hogy nálam töltené a gyakorlati időt ,később a vizsga tanítása is nálam volt.Elmesélte,hogy az alsó tagozatos élményei hatására szeretné ezt a pályát választani.

Számomra mindig az a legpozitívabb visszajelzés, amikor régi tanítványok keresnek meg és elmesélik,hogy mennyi szép emlékük maradt a közösen eltöltött évekből.Nagyon boldog vagyok,hogy most is tanítok olyan diákot,akinek az anyukáját is tanítottam.

Szülők írták

” Vera néni szigorú, de igazságos tanító néni. Az oktatás során mindig a könnyebb módon ismerteti a gyerekekkel az anyagot. A tanítás során fontosnak tartja, hogy vicces, de érthető legyen az óra.

Dicsérettel, pozitív visszacsatolással jól motiválja a gyerekeket. Mindenkire egyformán figyel. Jól magyaráz. Ha valamit nem értenek a gyerekek elmagyaráz, megmagyaráz

Mészáros Anikó – 2. osztály

2004 óta tanítok az Ácsi Gárdonyi Géza Általános Iskolában. Jelenleg a világ legédesebb másodikosainak vagyok az osztályfőnöke, emellett 6. osztályban tanítok magyar nyelvet és irodalmat.

Bővebben Mészáros Anikóról

Hiszem, hogy mindenki tehetséges valamiben, igyekszem mindenkiből kihozni a maximumot. Nagy hangsúlyt fektetek tanítványaim felzárkóztatására és a tehetséggondozásra is alsó és felső tagozaton egyaránt. Diákjaim közül több beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézségekkel küzdőtanuló is részt vett a versenyeken. Öröm volt látni lelkesedésüket a feladatok megoldása közben. Egy-egy eredményesebb szereplés hatalmas motiváló erővel bír.

Fontosnak tartom, hogy jó kapcsolat, kölcsönös bizalom alakuljon ki a gyerekekkel.Tanítványaim tudják, hogy tőlem mindig jár egy jó szó, egy ölelés, egy mosolya vagy éppen néhány perc, hogy meghallgassam őket. Minden napra jut valamilyen pozitív élmény, nehéz kiemelni egyet, ezért a legutóbbit osztom meg. Tanítás után szárnybontogató versíró palántám saját versével köszöntött fel a születésnapomon. Megható pillanat volt.

Szülők írták

” Kedves, segítőkész, megértő! Igyekszik minden gyermeknek segíteni a tananyag elsajátításában. Nem csak a tananyag a cél! Odafigyel a jó hangulatra, a gyermekek testi épségére a környezettudatosság fontosságára is.

Kisfiamnak jól megy a suli! 🙂 Akiknek viszont valami nehezebben megy, azokkal többet foglalkozik, hogy segítse a felzárkózásukat. Gyerekek vitáit még a verekedés előtt megfékezi és igyekszik kibékíteni őket. Nekünk speciális helyzetünk van (elváltunk). Minden alkalommal, ha szükséges készséggel segít, tájékoztat a gyermekemről, tananyagról. 

Kiss László – 3. osztály

1985 óta vagyok a pedagógus pályán. 34 év sok idő, amely rengeteg felejthetetlen élményt adott. A dolgos hétköznapok mellett a versenyeken szerzett jó helyezések, a fellépések sikerei mind új energiát adnak a következő időszak feladataihoz, kihívásaihoz.

Bővebben Kiss Lászlóról

Az alsó tagozat egy csodálatos világ, amit semmiért sem cserélnék el. Egy idős kollégámtól tanultam a következőt:” Ne azt keresd, mit nem tudnak a tanítványaid, hanem azt, hogy mit tudnak!” Ezt mindig a szemem előtt tartom.

A Győri Tánc- és Képzőművészeti Általános Iskola Szakgimnázium és Kollégium egy különleges hely, tele csiszolatlan gyémántokkal. A velük töltött idő sok energiát vesz el, de egyben óriási erőt is ad a folytatáshoz. A tanítványok szeretete, ragaszkodása és a szülők támogatása nélkülözhetetlen számomra.

Szülők írták

” A mi Laci bácsink nem mindennapi feladatra vállalkozik nap mint nap. 22 szeszélyes balerinát tanít, nevel, meghallgat, ha kell vigasztal. Teljes női uralom mellett őrzi királyi tekintélyét. Mindez önmagában is elég lenne „Az év tanítója 2019” cím megszerzéséhez.

Példamutató a gyerekekhez/diákokkal való hozzáállása, rájuk figyelése. Az értékelésben korrekt és reális. Szereti a diákjait, érdekli a hogylétünk. Szigorú, de igazságos. Jó humorú. Szülőkkel is nagyon jó a viszonya.”

Pótor Mirjam – 3. osztály

Pótor Mirjam vagyok, a Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskolán végeztem Debrecenben, tanító- hitoktató szakon. 10 éve tanítok szívvel és lélekkel, mert Isten erre a pályára hívott el. Időközben fazekas, népi játszóház – vezető, angol tanító és drámapedagógus lettem.

Bővebben Pótor Mirjamról

Szabadidőmben utazom, hogy szélesedjen a látóköröm és sok élményben legyen részem. Cserkészként nagyon szeretek túrázni és a természet szeretetét átadni a gyermekeknek. Festett ige néven egy kis vállalkozást alapítottam tavaly az évek során elkészült festményeimből.
Motivációm: Szeretném a lehető legjobban átadni a tudást a gyermekek számára,megszerettetni a tanulást az élménypedagógia segítségével, a tehetséges tanulóknak pedig igyekszek lehetőséget nyújtani a fejlődésre. Öröm számomra, amikor látom, hogyan fejlődnek a rám bízott tanulók, és látom, hogy alkalmazzák a megszerzett ismereteket.
Tanítói hitvallásom:„Neveld a gyermeket a neki megfelelő módon, ha megöregszik, akkor sem tér el attól.” Példabeszédek 22,6
Egy pozitív élmény pályám során: A szerető, bátorító környezet és terápia hatására 2 és fél év hallgatás után az egyik mutista kislányom megszólított és életében először beszélt velem.
Személyes dolog, amit megosztanék másokkal: Jézus Krisztus az életem Megváltója és tudom, hogy segít nekem nap mint nap az Ő szeretetét átadni a gyermekek számára.

Pótor Mirjam a Hebe Kft. saját jelöltje.

Takácsné Pergel Éva – 3. osztály

A tanítás során ez motivál leginkább:

Hivatásomban a legnagyobb kihívásnak, felelősségnek azt tartom, hogy az első osztályba lépő kisdiákok tudásvágyát folyamatosan fenntartva, a tanulást élményként, jó játékként éljék meg.

Bővebben Takácsné Pergel Éváról

Így fogalmaznám meg tanítói hitvallásomat:

“Akkor hozod ki a legjobbat másokból, ha magadból is a legjobbat adod.” (H.Firestone)

Egy pozitív élmény pályám során:

60. születésnapomra egy csodás utazást kaptam családomtól. Elutazásom előtt tanítványaim egy szép ,díszes levélkét adtak át, melyben jó utat kívántak, s azt kérték, vigyem magammal, mert így ők is velem lehetnek. Én ezt is tettem, bizonyságul a szép helyeken a levéllel a kezemben fotózkodtam. Hazaérve, kollégáim nagyon dicsérték az osztályomat. A diákjaim csak annyit mondtak: Hát nem hozhattunk rád szégyent. Ez volt az ő ajándékuk.

Személyes dolog, amit megosztanék másokkal:

41 év tanítás után is imádom a hivatásom, a gyerekek közt elfelejtem a korom, a nyűgöm, bajom. Lassan mégis el kell búcsúznom. Demjén Ferenc dala hűen fejezi ki érzéseimet:

„Azt mondom – játszunk tovább!
Újra álmodjunk hát,
mint a felnőtt gyermekek.
Még mindig tiszta szív,
és ha valami hív,
kell, hogy újra ott legyek,
hol voltunk rég.
Az kell most még.
És eljöhet egyszer, hogy azt hiszed,
mert ősz hajú lettél, öregebb szíved.
Pedig most érzed,
gyermek lett a lelked,
és szállnál még,
ahol még szebb az ég neked ”

Szülők írták

” Éváról sok minden leírtunk már tavaly, amit idén is meg tudunk erősíteni. Harmadik osztályban is rengeteg játékos feladatot használ az órákon, hogy élvezetes legyen a tanulás a gyerekek számára. Megtanítja nekik az életben való együttműködés irányait. Dicsérettel és biztatással jutalmazza őket a kitartó munkájukért. Versben szedtünk össze még néhány gondolatot róla: Ő az, akinek egy pillantásából, arcrezdüléséből tudni lehet, hogy helyes-e az út. Ő az, aki mindig felhívja a figyelmet az idő helyes kihasználására.
Ő az, akit a gyerekek második Anyukaként szeretnek és tisztelnek.

Pereiné Susánszki Judit – 3. osztály

Pereiné Susánszki Juditnak hívnak, 1995-ben végeztem tanítóként Békéscsabán, az akkori Kőrösi Csoma Sándor Főiskolán. Azóta töretlen lelkesedéssel dolgozom első munkahelyemen, az Újkígyósi Széchenyi István Általános Iskolában immár 23 éve.

Bővebben Pereiné Susánszki Juditról

2004-ben újkígyósi lakos is lettem, megszerettem ezt a települést és a férjemmel itt alapítottunk családot; kisfiam 11, a kislányom pedig 9 éves.  Jelenleg egy 3.osztályos tündéri, lelkes kis csapatnak vagyok az osztályfőnöke.

Már kisgyerek koromban is „tanító néniset” játszottam, arról álmodtam, hogy majd én is gyermekeket fogok tanítani. Ez az álmom valóra vált, nem bántam meg, hogy ezt a kihívásokkal, időnként nehézségekkel, de nagyon sok sikerélménnyel járó hivatást választottam. A gyermekek csillogó tekintete, tudásvágya, érdeklődése, a szeretet, a kedves szavak, egy-egy rajzocska vagy ölelés, amit kapok tőlük nap, mint nap, valamint a szülők pozitív visszajelzései motiválnak. Fontosnak tartom, hogy napra kész ismeretekkel rendelkezzem, kövessem az új módszereket, innovációkat, minél színesebbé szemléletesebbé tegyem a tanítási óráimat. Fontos, hogy merjenek kérdezni, véleményt formálni, legyenek tisztában az erőségeikkel és agyengeségeikkel. 2016-ban a Gál Ferenc Főiskolán szakvizsgát tettem tehetségfejlesztő szakterületen. Minden gyermek tehetséges valamiben, ezt pedagógusként fel kell ismernem. Szívesen veszünk részt különböző versenyeken, ahol kipróbálhatják magukat, kutatómunkát végezhetnek, megmérettethetik magukat.

Sok pozitív élményben volt részem az egyik az volt, amikor egy elektívmutista kislány az anyák napi ünnepélyen elmondta a verset az édesanyjának a vendégek előtt.

 Pedagógus hitvallásomat a következő idézettel fejezném ki:

„Azért vagyok pedagógus, hogy a természetnek nyers gyémántját, szép vigyázattal, csendben csiszoljam kristályba!”
Németh László

Szülők írták

” Áldozatot vállal a gyerekekért. Lehetőséget biztosít nekik saját maguk, egyéniségük megismerésében. Arra törekszik, hogy a gyerekek minél szélesebb körű ismereteket szerezzenek az őket körülvevő világról. A szülők bármilyen problémával fordulhatnak hozzá, segít tanácsaival.

Arra törekszik, hogy minél szélesebb körű ismereteket kapjanak az őket körülvevő világról. Fontosnak tartja, hogy a gyerekek az adott feladathoz kreatívan, saját ötleteikből merítve álljanak. “

Mészárosné Dóka Erzsébet – 3. osztály

A tanítás során engem a kreativitást igénylő, kihívást jelentő, szokatlan megoldásokat tartalmazó, játékos feladatok és az ezeket megoldó, csillogó, tanulói szempárok motiválnak.

Bővebben Mészárosné Dóka Erzsébetről

Nem könnyű a mai mobiltelefonon felnövekvő nemzedék figyelmét tartósan fenntartani, ezért nagyon fontosnak tartom, hogy az elsajátítandó anyagot minél színesebben, minél sokoldalúbban hozzam közelebb a gyerekekhez. Úgy gondolom, hogy a legfontosabb feladatom egyrészről az, hogy minden tanulót hozzásegítsek ahhoz, hogy megtalálja azt, amiben ő tehetséges, kihozzam belőle a legjobbat.

Másrészről, hogy külső motivációjukat belsővé alakítsam. S ezt érzik a gyerekek is. Számomra az egyik legnagyobb elismerés az, amikor az osztály az óra végén nem rohan ki a teremből, mert megszólalt a csengő, hanem szán még arra időt, hogy az adott gondolatmenetet, feladatot befejezzük, kérdéseikre választ kapjanak. Az érdekes feladatok, a lelkes tanulók mellett még egy dolgot szeretnék kiemelni, ami véleményem szerint nagyon fontos, hogy az ember jól tudja végezni a munkáját. Ez a munkahelyi légkör. Az összetartó, baráti kapcsolataink a tantestületünkben nagymértékben segítik munkánkat, motiváltságunkat.

Mészárosné Dóka Erzsébet a Hebe Kft. saját jelöltje.

Török Emőke – 3. osztály

A tanítás során ez motivál leginkább: Minden gyerekből kihozni a legjobbat, minden nap megtenni annyit, amennyit lehetséges.

Így fogalmaznám meg tanítói hitvallásomat: Szenvedélyesem szeressem azt, amit csinálok.

Bővebben Török Emőkéről

Egy Babits Mihály részlet fejezi ki legjobban:

“Mindenik embernek a lelkében dal van
és a saját lelkét hallja minden dalban.
És akinek szép a lelkében az ének,
az hallja a mások énekét is szépnek.”

Egy pozitív élmény pályám során:

Sok ilyen élményem van, nehéz közülük választani. Talán amikor az egyik évben az iskolai Gála műsorra készültünk hosszú heteken keresztül. Az előadás lezajlott, nagy siker, vastaps az elsős osztállyal,. Meghívást kaptunk a városi gyereknapi előadásra, hogy ott is adjuk elő a produkciót. Nagy készülődés, egy kislány hiányzik. Minden ruhadarabot hoztunk neki, fehér harisnya, ünnepi szoknya, ünnepi, fehér cipő, iskolai póló. Már átszerveztük a műsort, ki ugrik be helyette, amikor megjelent a kislány a nagytesóval. Óriási örömujjongás keletkezett, mindenki a kislányt öltöztette és az ő széles mosolya igazi ajándék volt a sikeres fellépés után.

Személyes dolog, amit megosztanék másokkal:

Nagyon jó megtapasztalni, hogy vannak támogató szülők, akik mindent megtesznek, hogy a gyerekeik kihozhassák magukból a legjobbat. Háromlábú székként a gyerek-szülő-tanító hármasában gondolkodnak.

Szülők írták

” Azért jó tanító, mert nem szabványosan tanít. Hanem mivel mi környezet barát osztály vagyunk, ezért megpróbál minél több olyan programot szervezni, ami kapcsolódik az osztályhoz. Meg már azért is, mert indultunk ezen a böngész versenyen is, ebből már nagyon sokat tanultunk.

Emőke néni okos, kedves, és nagyon jó ötletei vannak. Érthetően, türelmesen magyarázza a feladatokat. Következetes, tudja melyik gyermek mire képes, és azt el is várja, sőt kicsit mindig többet! “

Freyné Kovács Tímea – 4. osztály

2002. szeptemberében kezdtem pályámat abban az iskolában, ahol ma is taníthatok. A lassan két évtized alatt sokmindent megtapasztaltam, sok mindent megtanultam.

Bővebben Freyné Kovács Tímeáról

Tanítóként azonban a legfontosabbnak azt gondolom, hogy a gyermek lelkéhez közel kerülve, segítve az olykor rögös úton haladjunk együtt a tudás felé. Igyekszem nem csak a tanórákon, hanem a szabadidős tevékenységekben is éreztetni tanítványaimmal, hogy fontosak számomra. Nem hiába hangoztatom és így is érzem, hogy otthon két gyermek anyukája vagyok, az iskolában huszonhaté.

Törekszem rá, hogy felleljem a mélyen megbújó tehetségeket, de a segítségre szorulókat is megsegítsem. Nincsen annál nagyobb öröm, mikor a napi sikerek mellett egy-egy versenyeredménnyel is büszkélkedhetnek tanítványaim. Azt gondolom egy pedagógus számára a csillogó szempárokon túl az egyik legnagyobb dicséret ez.

Szülők írták

” Timi néni egy rendkívül határozott, mindemellett egy rendkívül tiszteletre méltó tanítónő. A jelenleg 4.-es osztály motorja, szíve ő, aki munkája során mindvégig arra törekedett és törekszik most is, hogy mindenki igazi otthonának érezze az iskolát. Második anyaként tekintenek rá a gyerekek, aki mindenkiben próbálja megtalálni, és felszínre hozni az értékeket.

Baranyainé Helm Erika – 4. osztály

Baranyainé Helm Erika, tanítónő vagyok, több, mint három évtizede a gyerekekért dolgozom.

Bővebben Baranyainé Helm Erikáról

Munkahelyemen, a Bogyiszlói Általános Iskolában legfőbb küldetésemnek tekintem, hogymindenekelőtt embert formáljak tanítványaimból. Az általános értelmi képességek fejlesztésén túl, igyekszem megtalálni minden gyermek speciális tehetségét, hisz ahogy azt Czeizel Endre is megfogalmazta,“időnként a szürkének látszó kavicsból is előtűnik a drágakő csillogása”.

Sokat gondolkodtam azon, mi az oka annak, hogy most ennyi év után is örömmel lépek be reggelente az iskola kapuján. Talán az egyik ok a változatosság. Egy iskolában minden nap más. Nem csak azért, mert más óráim vannak, a gyerekek, a helyzetek is változnak. A „tanító néniség“ karban tartja az embert. Nem lehetek unott, mert azt a gyerekek azonnal észreveszik. Én vagyok annyira hiú, hogy szeretek jó órákat tartani, hogy fontos számomra az, hogy diákjaim élvezzék az óráimat. És ezt csak folyamatos készüléssel, megújulással lehet elérni.

Az a legfontosabb, hogy segítsek a környezetemben lévő gyerekeknek abban, hogy kihozzák magukból a maximumot. Hogy segítsek nekik valamelyest eligazodni a világban, hogy érdeklődő, színes emberekké váljanak. És persze, hogy szeressenek iskolába járni, hiszen ez egy nagyon fontos szakasz az ember életében.

Hitvallásom, pedagógiai alapkövem:

„Ne a mi igazságainkban higgyen az ifjúság, hanem a mi személyiségünkben. Azt vegyék észre a felnövekvők, hogy mi keresők vagyunk, és őket is a keresők útjára kell vezetnünk.” /Rudolf Steiner/

„Mi az, ami képessé tesz bennünket, hogy elérjünk egy célt, egy álmot? Csak ez a kis szó: akarom. Nincsenek leküzdhetetlen akadályok, csak emberek, akik nem hisznek az akadályok legyőzésében. „/Kurt Dimberger/

 

Egy pozitív élményem:

Tanulóimtól idén márciusban egy egyszerű, mégis megható ajándékot kaptam születésnapomra. Gyermekeim tudják, hogy a kedvenc színem a kék, kedvenc állatom a macska. Azt is tudják, hogy nem szeretem ünnepeltetni magam. Születésnapom egy pénteki napra esett, melyen minden tanulóm kék pólóban jelent meg, a cicámról festettek közösen egy képet és megkérték az ének tanárukat, hogy tanítsa meg nekik a Kék virág című dalt, melyet reggel, mikor beléptem a tanterembe, elénekeltek.

Természetesen könnyezve köszöntem meg a köszöntést.

Baranyainé Helm Erika a Hebe Kft. saját jelöltje.

Lehoczki-Lénárd Valentina – 4. osztály

Lehoczki-Lénárd Valentinának hívnak. Diplomáim megszerzése óta Pilisen tanítok, jelenleg egy negyedik osztályos lelkes kis csapat egyik osztályfőnöke vagyok.

Bővebben Lehoczki-Lénárd Valentináról

Mellette a református hitoktatásban is szerepet vállalok az alsó tagozaton. Munkám mellett Neveléstudomány mester szakon tanulok. Mindennapi munkámat átszövi a folyamatos fejlődés, a kreativitás és az innováció. Szeretek új dolgokat kipróbálni a gyerekekkel, legyen az egy-egy új módszer, online játék vagy épp kézműves technika. Fő irányvonalam a tapasztalat útján történő tanulás.

A legnagyobb motivációt számomra a tanításhoz maguk a gyermekek adják. Nem tudnék mással foglalkozni. Tanítói hitvallásomat így foglalnám össze: Munkám fő célja értéket, emberséget és a későbbiekben szükséges használható tudást átadni a tanulók számára. Sok vidámság, játék és öröm jellemzi a munkámat. Eddigi pályám legmeghatározóbb pozitív élménye az volt, mikor tanulóimmal együtt indulhattam egy szavalóversenyen. A különbség csak az volt, hogy ők alsó tagozatos, én pedig felnőtt kategóriában. Örök emlékként marad meg, ahogy izgultunk egymásért: én a tanulóimért, ők pedig a tanítójukért. Úgy éreztem, akkor, ott, közelebb kerültünk egymáshoz…

Szülők írták

” Valentina nagyon határozott, agilis, személyiség. Sokoldalú tanító, aki a tehetséggondozásban is tevékenyen részt vesz. Színvonalas munkát végez a tanórák alatt és után is. Mindemellett kedves és türelmes a gyerekekkel.

Valentina pedagógiai munkája gyermekközpontú, sokoldalú, színes. A tanulási folyamatokat több oldalról támogatja, használja a modern eszközöket a tanítás során. Ambíciózus, az új trendeket, módszereket a munkájába beépíti. Folyamatosan képzi saját magát. “

Kurdiné Vesztergombi Andrea – 4. osztály

A tanítás során ez motivál leginkább:

Nincsenek egyforma napok, mindegyik egy kihívás, amit jól kell megoldani. A csillogó szemek, az öröm a gyerekek arcán, a mindennapi kisebb, nagyobb sikerek folyamatos megújulásra ösztönöznek.

Bővebben Kurdiné Vesztergombi Andreáról

Így fogalmaznám meg tanítói hitvallásomat:
Ars poeticám: Nem tantárgyakat, gyermeket nevelek és tanítok.

Egy pozitív élmény pályám során:
Néhány évvel ezelőtt egy nagyon kedves osztályom tanulói első osztályos korukban eljutottak az önállóságnak arra a fokára, hogy felnőtt támogatása nélkül titokban összeállítottak egy húsvéthoz kapcsolódó „színdarabot”, amelyet meglepetésszerűen mutattak be. Csukott szemmel vezettek be a tanterembe, leültettek a fő helyre a „színpaddal” szemben és onnan néztem végig sírva, nevetve az előadásukat.

Személyes dolog, amit megosztanék másokkal:
Teljes odaadással nem tudnám végezni munkámat, ha nem támogatna férjem, aki szintén pedagógus, aki megérti és elfogadja, hogy tanító néninek lenni nem napi nyolcórás tevékenység.

Szülők írták

” 4. éve kitartóan és precíz odafigyeléssel segíti gyermekeink versenyfeladatainak elkészítését. Kivétel nélkül eddig minden tanévben 1. helyezést értek el a Böngész környezetismeret tantárgyi versenyen, amely az ő támogató, segítő munkájának köszönhető. Személyiségével gyermekeinket a kreatív gondolkodásra ösztönzi, a csoportos feladatmegoldások mindig örömteli és élmény dús pillanatokat jelentenek számunkra. “

Simonné Balázs Andrea – 4. osztály

Simonné Balázs Andrea vagyok, 52 éves, férjemmel 2 felnőtt és egy 7. osztályos gyermek szülei vagyunk. Jelenleg Markazon a Várvölgye Általános Iskolában tanítok, a 4. osztály osztályfőnöke vagyok.

Bővebben Simonné Balázs Andreáról

A gyerekekkel töltött időben mindig arra gondolok: ha a saját három gyermekem itt ülne az osztályban, hogyan érezné magát. Fő célom, hogy a gyerekek merjenek bátran véleményt formálni, azt el merjék mondani, ki merjenek állni mellette. Mindenki értékes valamiben; legyenek tisztában saját erősségeikkel, gyengeségeivel. Fogadják el egymást; szabad tévedni, hibázni. Azért kedvelem a csapatversenyeket, mert sokat segítenek céljaim elérésében.

Az egyik pozitív élményem két évvel ezelőtt történt, mikor Budapesten egy országos versenyt nyert meg 4. osztályos csapatom, a csapat tagja volt egy diszlexiás, diszgráfiás kislány is, akinek ez óriási boldogságot okozott.

Hitvallásomat egy idézet fejezi ki a legjobban:
„Szeretem azokat az embereket, akik megállnak megcsodálni a naplementét, élvezik az eső utáni illatokat, kiülnek bámulni a csillagos eget, rácsodálkoznak olyan dolgokra, amiket mások észre se vesznek.”

Simonné Balázs Andrea a Hebe Kft. saját jelöltje.

Rétváriné Mészáros Mária – 4. osztály

Rétváriné Mészáros Máriának hívnak, a Dunakeszi Szent István Általános Iskolában tanítok 25 éve. 

Bővebben Rétváriné Mészáros Máriáról

A tanítás során ez motivál leginkább: Nincs annál szebb, ösztönzőbb dolog, mint amikor a gyermek szemében látod a csillogást, amikor a gyermeki mosoly lendületet ad az életben és a munkád során. 

Tanítói hitvallásom: A jó tanító lehetőséget mutat  tanítványainak, tereli az érdeklődésüket, önálló véleményalkotásra és munkára ösztönöz. Megtanítja a gyerekeket arra, hogy egymástól is tanuljanak, s közeben mi tanárok is tanulunk tőlük. 

Egy pozitív élmény pályám során: Egy volt tanítványom anyukája mesélte a következő történetet.

“Egy késő délután, mikor kisfiam hazaért az iskolából, így tett: – Anya! Ha Marika néni nem lenne, én nem is léteznék.”

 A fiú édesanyja egy kicsit meglepődött ezen a kijelentésen, de rájött, hogy gyermeke életében milyen biztos pontot jelent a tanítója, aki mindenben támogatja, jó tanáccsal látja el, s ha kell vigasztalja őt.

Személyes dolog, amit megosztanék másokkal: A munkánk során a példamutatásunkkal, a gyerekekkel folytatott beszélgetéseinkkel, érzelmeink kinyilvánításával útravalót adunk tanítványainknak. Ezt bizonyítja a következő néhány sor is.

A tanítványom édesanyja szíve alatt hordta második gyermekét. A kisfiú nem örölt annak, hogy testvére fog születni, amit az anyuka szomorúan mesélt el nekem. A szülő kérte a segítségemet, hogy beszélgessek erről a témáról a fiával. ( Sokszor meséltem a saját családomról, testvéremmel kialakított kapcsolatomról.) A több hetes, hónapos beszélgetéseinknek meglett az eredménye, mert a kistestvér megérkezése után az anya boldogan újságolta el nekem, hogy nagyobbik gyermeke, hogy gondoskodik, óvja, félti az öccsét.

Ez hatalmas boldogsággal töltött el engem, s ez a történet is azt bizonyítja, hogy  micsoda értéket adunk át nap, mint nap.

Szülők írták

” Igazságos, együttérző. Kedves a gyerekekkel, de ha kell szigorú is. Következetes. Szülőkén is bármikor fordulhatok hozzá a kérdéseimmel. Sokat dicséri, biztatja a gyerekeket. Rendszeresen ellenőrzi a füzeteket, visszajelzést ad és a szülők tudják hol tart a gyermekük. Óraközi szünetben is sokat van a gyerekekkel. Biztonságos, családias légkört teremt az osztályban.

Diverzifikáltan tanítja a gyerekeket, odafigyel a tanulói egyéni és csoportos fejlesztésre. A mi szemszögünkből a szuper ereje az egyensúly megteremtésében rejlik, amely a sport és a tanulás ötvözésében mutatkozik meg.”

Kocsisné Jánoska Judit – 4. osztály

31 éve vagyok a pályán. Szívesen táborozom, van saját táborom is: környezetvédelem és újrahasznosítás, alkotás, mindenféle kézműves tevékenység a profilom.

Bővebben Kocsisné Jánoska Juditról

Óráimra alaposan és lelkiismeretesen készülök, igyekszem változatosan megismertetni a gyerekeket a tanulni valóval.Oldott, baráti légkör teremtésén fáradozom, szeretném, ha mindenki jól érezné magát a suliban.Hiszen az egész napunkat ott töltjük! Jelenleg negyedik évfolyamosak osztályfőnöke vagyok, nagy felmenőben dolgozunk. Minden tantárgyat tanítok a testnevelés és az ének kivételével. Így valóban ott tudok lenni a mindennapokban, ismerem a gyerekek rezdüléseit, arckifejezéseit. Nem mindenkivel, de a többségükkel sikerült nagyon közeli érzelmi kapcsolatot kialakítanom.

A zárkózottabbakat nehezebb megközelíteni, de dolgozom rajta. Fontos nekem, hogy viszont szeressenek.Remélem, jó alapokat kaptak emberileg és tudásanyagban is. Katolikus az iskolánk, a teremtésvédelmi felelősi tisztséget látom el. Egész évben dolgozom a gyerekekkel a suli dekorációján, vetélkedőket, pályázatokat rendezünk kis csapatommal. Az iskolai munkát nagyon kreatív munkának érzem, ami változatos, kihívás, olyan feladat, amelyet mindig más megoldókulccsal kell megoldani.

Magánéletem: gyermekeim felnőttek, így jut időm az iskolai gyerekeimre is. Szabadidőmben kézimunkáznék, sajnos erre nagyon kevés időm jut…Kert, állatkáim biztosítják a feltöltődésemet.
Remélem, egészségem és lendületem töretlen marad a további tanévek során is.

Szülők írták

” A mi tanító néninket kiemelkedő kreativitás jellemzi. Legyen szó bármilyen tantárgyról, fő iránya a tevékenykedtetés. A tehetséggondozásra óriási hangsúlyt fektet. Az újrahasznosítás a mottója az élet minden területén. Gyerekek mondták: „mindent megtesz, hogy jól érezzük magunkat az iskolába, és könnyebben tanuljunk. “

Polgár Leona – 4. osztály

1995-ben végeztem tanító, német nyelv oktatóként, 2005-ben pedig német nemzetiségi nyelv és irodalom szakos tanárként. Jelenlegi munkahelyemen 1997 óta tanítok.

Bővebben Polgár Leonáról

Tanítóképzős hallgatóként hamar kiderült számomra, hogy helyes utat választottam. A tanítási gyakorlatok alkalmával megtapasztalhattam, hogy ez egy rendkívül kreatív munka, amely folyamatos megújulásra késztet. Nagyon sok sikerélménnyel ajándékozott meg a pedagógus pálya már a képzés során és azóta folyamatosan.

Mint pedagógus legfontosabb célomnak azt tartom, hogy megismerjem a tanítványaim erősségeit. Szerencsés vagyok, mert nem csak némettanárként, hanem osztályfőnökként, tanítóként nagyon sok területen alkalmam nyílik erre. Segíteni szeretnék a gyerekeknek abban, hogy el tudjanak igazodni a világban, valamint olyan utat tudjanak választani maguknak, amelyen boldogulni fognak. A tanítás során az motivál leginkább, hogy sikerélménnyel tudjam megajándékozni a tanítványaimat. Igyekszem hiteles mintaként szolgálni számukra azzal, hogy örömmel, elkötelezetten és magas színvonalon végzem a munkámat.

Hitvallásomat a Manóvizsga című gyermekdarab egyik mondata remekül megfogalmazza: „Senki sem tökéletes, de mindenki különleges.”

Néhány évvel ezelőtt egy volt tanítványom rám talált a facebook-on és egy üzenetben megköszönte, hogy megszerettettem vele a német nyelvet hetedikes korában. Azt írta, azóta ez az élete. Germanisztika szakon végzett, majd fordító-tolmács lett belőle, illetve nyelviskolában is tanít, és nagyon szereti a munkáját.
Nem is kívánhatnék magamnak ennél nagyobb sikert!

Királyné Tóth Zsuzsanna Ágnes – 4. osztály

29 éve vagyok pedagógus a Kastélydombi Általános Iskolában. Munkám során a legjobban a gyermekek mosolya motivál.

A pedagógusi pálya számomra nem munka, hanem hivatás.

Bővebben Királyné Tóth Zsuzsanna Ágnesről

Óráimat, foglalkozásaimat igyekszem minél színesebbre ,élménydúsabbra tervezni és megtartani. Boldog vagyok, ha tanulóim közül bátran jelentkeznek különféle versenyekre, megmérettetésekre,akár tanulmányi, akár művészeti témákban.

Hitvallásom:

„Szeretet nélkül lehet fát aprítani, és szeretet nélkül lehet téglákat formálni,

de szeretet nélkül nem szabad gyermekekkel bánni! „  /Lev Tolsztoj/

Pozitív élményem:

Iskolánk arculatát több érdekes tevékenységgel sikerült színesítenem. Ilyen például a gazdasági ismeretek oktatása (Diákvállalkozás  mentorálása ), vagy a pozitív szemléleten alapuló Boldogságórák bevezetése.  Ezeken az órákon nemcsak a diákok, hanem magam is feltöltődöm. Főleg mikor óra végén megkérdezik a gyerekek: „Zsuzsi néni, mikor lesz a következő óra?”

Szülők írták

“A jelenlegi osztályát már immár 4. éve tanító pedagógus már első osztálytól kezdve ösztönözte gyermekeit versenyeken való indulásra. A természetismeret/védelem mindig is fontos helyen állt a munkájában, nemcsak azért, mert egy öko iskolában tanít, hanem mert hiszi, hogy saját példáján keresztül tudja a legjobban átadni ezen értékeket diákjainak.”

Novák Lászlóné – 4. osztály

Novák Lászlóné vagyok, 55 éves, három gyermek édesanyja.  Baján az Eötvös József Tanítóképző Főiskolán végeztem ének- népművelés szakon, majd 2005-ben a Debreceni Egyetemen fejlesztő pedagógus végzettséget és szakvizsgát szereztem.

Bővebben Novák Lászlónéről

Több mint 30 éve tanítok Tiszaalpáron, az Árpád Fejedelem Általános Iskolában, ahol én is tanultam.
Nem készültem pedagógus pályára, de az életem így alakult, talán nem véletlenül. Pályámon a gyermekek szeretete és a szülők megbecsülése, elismerése motivál. Sok családból már több generációt is taníthattam. Munkám során nagy hangsúlyt fektetek a tehetséggondozásra, hiszen volt szerencsém több, igazán tehetséges gyermeket tanítani, de fejlesztőpedagógusként is legalább ekkora öröm, ha a munkám beérik és a gyerekek sikeres évet zárnak.

Szókratész úgy fogalmaz:  ” Mindenki képességét egyformán “elő kell segíteni”. A tanár nem belekényszerít, hanem világra hoz. A képesség a gyermeké, a módszer a tanáré, nincs min osztozkodni”.

Fontosnak tartom, hogy tanítványaim minél több versenyen mérettessenek meg. Az idei tanévben a Böngész versenyen 5 tantárgyból összesen 10 fő vett részt.A feladatok jól alkalmazkodtak a tananyaghoz és a mindennapok elvárásához. Általuk a gyerekek megtanulták az önálló ismeretszerzés formáit, illetve gyakorolták azokat.
Megtisztelő, hogy a Hebe Kft. jelöltje lehetek, tanítványaim is büszkék rá, hiszen kérésemre nem küldték be a jelölésemet, /mert úgy gondoltam ez a verseny róluk szól, nekik szól/, de a szakmai megbecsülést, a munkám elismerését köszönöm.

Novák Lászlóné a Hebe Kft. saját jelöltje.

Hubainé Orosz Szilvia – 4. osztály

Hubainé Orosz Szilvia vagyok, 24 éve tanítok a nyíregyházi Szent Imre Katolikus Gimnázium,  Általános Iskola, Kollégium, Óvoda és Alapfokú Művészeti Iskola falai között. Tanító-hittanár alapvégzettséggel rendelkezem, később elvégeztem a háztartásökonómia-életvitel szakot is.

Bővebben Hubainé Orosz Szilviáról

Ebben a tanévben lehetőségem volt a búcsúzó általános iskolás 4. osztályom mellett 5-12. évfolyamon technika és életvitel tárgyakat tanítani.

A tanítás során ez motivál leginkább:
A legnagyobb öröm számomra, amikor egy írni-olvasni nem tudó kisdiák a szárnyaim alatt tanulja meg a betűvetés minden tudományát. Igyekszem velük együtt a technika haladásával lépést tartani, és egyre innovatívabbá válni. Elengedhetetlenül fontos számomra a felzárkóztatás, a tehetséggondozás, az integráció és a csoportmunkában való tevékenykedtetés.

Így fogalmaznám meg tanítói hitvallásomat:
Tanítói hitvallásomban nagyon fontosnak tartom, hogy az osztályomba járó tanítványaimmal lehetőleg személyre szabottan, érdeklődésüknek, képességeiknek megfelelően tudjak foglalkozni. Úgy gondolom, hogy nemcsak a tehetséges gyermekeknek kell lehetőséget adni a szárnyaláshoz, hanem mindenkivel a képességeinek megfelelően, differenciálva kell foglalkozni.
Mérei Ferenc gondolata tükröt tart elém: „A gyermek a világra nyitott lény, kész a befogadásra, jóra jóval válaszol, simogatásra simogatással, jókedvre jó kedvvel, tevékenységre tevékenységgel.”

Egy pozitív élmény pályám során:
A pályán eltöltött évek számtalan pozitív élménnyel ajándékoztak meg, melyet tanítványoktól, szülőktől, az iskolavezetéstől kaptam. Talán a legnagyobb, legfelemelőbb mégis az „Év tanítója díj” jelölés: ennek csak könnybe lábadt szemmel lehet örülni és hálásnak lenni.

Személyes dolog, amit megosztanék másokkal:
Minden tanév végén családi napot szerveznek az osztályomban tanuló gyerekek szülei. Olyan jó érzés látni, átélni, hogy ezen a napon együtt versenyeznek a gyerekek, szülők, tanítók. Olyankor nincs osztályzás, nincs felelés és számonkérés, nincs szülői értekezlet, hanem csak „lazázás” van. Remélem idén is együtt tölthetjük az utolsó családi napunkat, nemcsak emlék marad.

Szülők írták

” Azért nevezzük őt, mert mindig lelkiismeretes, a teljességre törekszik. Időt és energiát nem kímélve igyekszik segíteni gyermekeinket, hogy mindenki megtalálja azt, amiben a legjobb. Az iskola falain kívül is szívén viseli gyerekeink sorsát, így bármikor elérhető akár gyerekek, akár a szülők számára. Olyan pedagógus, akit minden szülő kívánna a gyerekének, mert életre szóló élményekkel ajándékozta meg Őket. Négy évig volt osztályfőnökünk és így szeretnénk meghálálni Neki azt a sok szeretet és jót, amit gyerekeinkért és értünk tett. Arra gondoltunk ez egy tökéletes búcsúajándék lehetne tőlünk. “