Az Év tanítója díj

A Hebe Kft. második alkalommal idén is megrendezi az Év tanítója díjkiosztó ünnepséget 2018 májusában Gödöllőn a Böngész versenyünk szervezésében részt vállaló tanárok számára.

Osztályonként egy pedagógus kapja az Év tanítója díjat. Az elismeréssel együtt jár egy emlékplakett, oklevél és ajándék, valamint a lehetőség a fődíj megnyerésére.  Minden jelenlévő tanító oklevelet és ajándékot kap, majd a díjátadó program végén az Év tanítója díjban részesült tanítók nevei közül kisorsoljuk azt, aki fődíjunkat kapja. A díjátadó előtt a meghívottaknak egy szakmai beszélgetés keretében lehetőségük lesz megismerkedni azokkal a kollégákkal, akik levelezőversenyeink feladatait készítik, és a megoldásokat javítják, valamint cégünk kollégáival is találkozhatnak. A kora délután végződő programot ebéd zárja.

Icon
Az Év tanítója 2018 - nevezési lap

Összefoglaló a tavaly megrendezett Év tanítója rendezvényről

A Hebe Kft. a 2016/17-es tanévben meghirdette az Év tanítója díjat. Az elismerést a Böngész versenyben részt vevő diákok és  szüleik jelölése alapján olyan tanítók kapták, akik szakmai és emberi kvalitásuk alapján kiemelkedőek.

Tavaly harmadik éve rendeztük meg az Év tanára díjkiosztó ünnepségünket, amely a meghívott tanárok szerint “erőt adott további munkájukhoz”, “soha nem fogják elfelejteni azt a megbecsülést és szeretetet, amelyet Gödöllőn kaptak”, “hihetetlen élmény volt”. Ezért a 2017-es évben meghirdettük az Év tanítója díjat is a Böngész versenyünk szervezésében részt vállaló tanárok számára.

A 2016/2017 es tanév Év tanítója díjazottjai:

  • 1. osztály: Bury Katalin;
  • 2. osztály: Nagyné Szűcs Zsuzsanna és Némethné Varju Jolán;
  • 3. osztály: Vigh Ibolya;
  • 4. osztály: Szénásiné Őrhalmi Nicolette.

A fődíjat, egy két fő részére szóló két éjszakás wellness pihenést Némethné Varju Jolán nyerte.

Az év tanítója díjat a 2017/2018-as tanévben is meghirdetjük.

Képes összefoglaló a tavalyi Év tanítója rendezvényről

A 2016/2017-es tanév Év tanítója díj jelöltjei

Kovács Katalin 1. osztály

Kovács Katalinnak hívnak, 2009-ben végeztem Szombathelyen a Nyugat-magyarországi Egyetem Savaria Egyetemi Központ tanító szakán. Jelenleg Vas megye egy kis falujában Pecölben a Gróf Erdődy Ferenc Tagiskolában tanítok, ahova 2013-ban kerültem.

Bővebben Kovács Katalinról >>
Egy idézetet szeretnék megosztani, mely az Igazgatónőm hitvallása a pedagógiáról:

„Egy jó tanár fogja a kezed, nyitja az elméd és megérinti a szíved”

Bízom benne, hogy eddig és ezután is ebben a szellemben tudtam és tudom végezni hivatásomat.

Diákjai írták:

” Mert nagyon szereti a gyerekeket és a gyerekek is őt. Bármilyen kéréssel, kérdéssel fordulhatunk hozzá, ha tud, segít. Mert, ha valamelyik gyerek nem ért valamit, elmagyarázza akár többször is. Különböző tanulmányi versenyekre is szívesen felkészíti a gyermekeket.”

Gáspárné Dezső Eszter  1. osztály

1985-ben Győrben az Apáczai Csere János Tanítóképző Főiskolán szereztem a tanítói képesítést testnevelés szakirányon. 2009-ben a NYME Apáczai Csere János Karon szociálpedagógusként végeztem.

Bővebben Gáspárné Dezső Eszterről >>
Harminc éve vagyok a pályán. Jelenleg a Látrányi Fekete István Általános Iskolában első osztályosokat tanítok. Fontosnak tartom a tehetséggondozást. Mottóm : „Mindenki tehetséges valamiben!”

Diákjai írták:

” Azért szeretném nevezni Eszter nénit, mert türelmének, tapasztalatának és modern ötleteinek köszönhetően a gyerekek örömmel tanulnak. Lehetőséget kapnak tanítójuktól személyiségük kibontakoztatására. Az alapok elsajátítása mellett hangsúlyt fektet a kreativitásra, felismeri a gyerekek erősségeit. Kihasználja a tél adta lehetőségeket, a testnevelés órákon szánkóznak, korcsolyáznak. “

Mészáros Gabriella – 1. osztály

38 éves vagyok, egy 8 éves kislány boldog anyukája. 2001-ben a bajai Eötvös József Főiskolán magyar, majd az ELTE-n matematika műveltségterületen bővítettem a tudásom. Hiszem, hogy “jó pap is holtig tanul”, szeretek fejlődni, és szerencsére a munkám a hobbim.

Bővebben Mészáros Gabrielláról >>
A 17.kerületi Újlak Utcai Általános, Német Nemzetiségi és Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Iskola nagyszerű tantestületét harmadik éve van lehetőségem erősíteni. Sikeresek csak úgy lehetünk, ha őszintén szeretünk és szeretve vagyunk. Ilyen közeget és lehetőséget csak a gyerekek körében, az oktatás területén kaphatunk. Ha mellé még gyermeklelkű felnőttekkel is összehoz a sors, akkor pedig egy ilyen “versenyre” is eljutunk.

Diákjai írták:

” Gyermekközpontú, a gyerekek is nagyon szeretik. Pozitívan áll a gyermekekhez. Segíti őket a tanulásban. Humorral old meg nagyon sok dolgot és ez számunkra pozitív. Rengeteget játszik a gyerkőcökkel, miközben persze tanítja is őket. Igazságos mindenkivel. Partnerként kezeli a gyerekeket. “

Varga Erika 1. osztály

Egy kis létszámú makói két-tannyelvű egyházi általános iskolában tanítok már több mint 20 éve, mint általános iskolai tanító. Férjemmel és 2 gyermekemmel élek itt. Munkámat nagyon szeretem és mindig keresem benne az új lehetőségeket, kihívásokat.

Bővebben Varga Erikáról >>
Fontosnak tartom,hogy a tehetséges gyermekek induljanak versenyeken és bátran vessék bele magukat a tanulás- és munka folyamatába. Ezért is nevezem tanítványaimat a Böngész versenyre,különböző tantárgyakból. Együtt dolgozva velük szép eredményeket tudunk elérni. Nagyon büszke vagyok rájuk.
Tavaly előtt az országos Keltegető csapatversenyt nyertük meg. Tavaly angolból a 4-kes fiúkkal országos 2.helyet értünk el. Az idei évben első osztályos gyerekeket indítottam matematika és környezet tantárgyakból. Izgatottan várjuk az eredményeket.

Diákjai írták:

” Azért Erika nénit neveztük a díjra, mert ő igazán megérdemli. Olyan játékos matek órákat tart, ahol sok eszközt használ, mindent szemléltet, nagyon kreatív, inspirálja a gyerekeket a tanulásra.

Bakos Ilona  1. osztály

Az egyik legszebb hivatás a miénk, hiszen, ahogy Németh László mondta: ”Azért vagyok tanár, hogy a természetnek nyers gyémántját, szép vigyázattal, csendben csiszoljam kristályba.”  Minden gyermekben ott rejtőzik a tehetség.

Bővebben Bakos Ilonáról >>
Több, mint 10 évig foglalkoztam SNI-s, BTMN-es tanulók fejlesztésével, voltak közöttük is, akiket versenyekre készítettem fel és vannak, akik azóta is versmondással, színjátszással foglalkoznak, középiskolát végeztek, felsőoktatásba járnak. Mostani osztályomban segítem a matematikai tehetségek felismerését és kibontakozását, az „Így tedd rá” módszert alkalmazva a néptánc és népdaléneklés apró gyöngyszemeit felfedezni.  Pedagógiai munkámban fontos a gyermek tisztelete és szeretete, az osztályban a biztonság és a harmónia megteremtése, ahova minden kisdiák örömmel és szívesen jön új dolgokat felfedezni, megismerni.

Egy szülő írta:

” Személyisége öntudatlanul is nyugalmat áraszt maga körül. Osztály tantermet otthonossá dekorálta, úgy hogy a „díszítések” észrevétlenül tanítanak és ismeretet terjesztenek. Jól ismeri tanulóit, elfogadja a különböző személyiségeket és tolerálja hibáit. Értékeli a különlegest, nem fél tőle, hanem örül neki, azt emeli ki amit a diák tud. 

Bury Katalin – 1. osztály

Tanítói diplomámat 1988-ban kaptam meg a Budapesti Tanítóképző Főiskolán ének-zene speciális szakkollégiummal. 8 év tanítás után néhány évig a Zuglói Polgármesteri Hivatal Oktatási Osztályán intézményi koordinátorként dolgoztam, s ez idő alatt tanügyigazgatási szakvizsgát is szereztem.

Bővebben Bury Katalinról >>
A koordinációs munka mellett két gyerekcsoportnak tartottam színjátszó foglalkozást, illetve egy évig 9. osztályos, fordított integrációban tanuló, mozgássérült fiatalok drámacsoportját vezettem. 11 éve tértem vissza a Zuglói Munkácsy Mihály Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola alsó tagozatára, ahol nagyfelmenő rendszerben tanítok magas létszámú osztályokat. A több oldalról megközelített, tantárgyi alapozó munkám mellett, jelenleg is vezetek zenés színjátszó csoportot, ahol kizárólag a gyerekek kreativitására építve alkotunk és adunk elő saját darabokat. Fontos szakmai állomásnak tekintem a Pécsi Tudományegyetem pedagógia szakának elvégzését, valamint a Károli Gáspár Református Egyetemen szerzett – mentor vezetőtanár irányultságú – pedagógiai szakvizsgát. Legfőbb célom, hogy mind diákjaimat, mind az általam mentorált pályakezdő tanítókat, minél több pozitív hatás érje az iskolában, ezért pedagógiai hitvallásom elsősorban az élménypedagógiára épül, s folyamatosan abból táplálkozik.

Szülő írta:

” Határozott, a gyerekek felnéznek rá és szeretik. A gyerekeket nem csak egyénileg ismeri jól, hanem a közösség építésére is nagy hangsúlyt fektet. Sok iskolán/tanítási időn kívüli programot szervez a gyerekeknek. “

Csóriánné Áj Margit 2. osztály

Csóriánné Áj Margit vagyok. 1988-ban végeztem a Zsámbéki Tanítóképző Főiskolán.   A pestszentlőrinci Kandó Téri Általános Iskolában tanítok 23 éve.

Bővebben Csóriánné Áj Margitról >>
Mindig arra törekedtem munkám során,  hogy élményszerűbbé tegyem a tanítványaim számára az iskolát. Minél több lehetőséget ajánljak fel számukra,  hogy kibontakoztathassák képességeiket, és a sikerélmények pozitív hatása ösztönözze őket a tanulásban. Jelenlegi osztályommal és egy nagyon támogató szülői közösséggel  nagy öröm és nem feladat együtt dolgozni.

Szülő írta:

” Az egész osztály feltétel nélkül szereti, példának tartja. Kimagasló személyiség, intelligens, kedves, erős, szeretni való jellem. Nem „csak” fantasztikus tanító, hanem emberileg, erkölcsileg is erős háttér országot nyújt a gyermekeknek. A gyerekek szeretnek iskolába járni! Mindenkinek jut a szeretetéből, pótmamijuknak nevezik.

Nagyné Szűcs Zsuzsanna 2. osztály

Nagyné Szűcs Zsuzsanna vagyok, a Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskolában tanítok, jelenleg másodikos kisdiákokat. Tanítói pályámat elhívásként élem meg, már kisgyermek korom óta tudatosan készültem rá, és boldogsággal tölt el, hogy az életemben azt csinálhatom, amit a legjobban szeretek.

Bővebben Nagyné Szűcs Zsuzsannáról >>
A legfontosabb számomra, hogy tanítványaim jól érezzék magukat az iskolában, szeretetteljes, következetes nevelést, megfelelő tudást kapjanak, melyre építhetnek majd a mindennapi életben. Igyekszem minden gyermeket képességeinek megfelelően tanítani, tehetségüket kibontakoztatni, fejleszteni. Törekszem arra, hogy egyre erősödő hittel,folyamatosan bővítsem tudásomat, valamint igyekszem a modern pedagógia eszközeit és módszereit a munkám során átgondoltan alkalmazni. Szabadidőmben szívesen kertészkedek, mindenféle kreatív tevékenység kikapcsolódást jelent számomra, mellyel alkothatok, szebbé tehetem környezetemet.

Pedagógiai hitvallásom:

„Tégy meg minden jót, amit megtehetsz,
Minden eszközzel, mit igénybe vehetsz,
Minden módon, ahogy teheted,
Minden időben, amikor ezt lehet,
Tedd meg mindenkiért, akiért tudod,
Mindaddig, amíg csak bírod!”
                           /John Wesley/

Egy szülő írta:

” A mi tanító néniknek a tanítás a hivatása. végtelen szeretet, kedvesség jellemzi. Következetes. Személyes, egész életével tanít és nevel. Hitelét szakmai felkészültsége adja.  A gyerekek nagyon szeretik. A vallás szemléletével terelgeti gyermekeinket a helyes út felé. “

Stanyó Edina – 2. osztály

24 éve vagyok a pedagógus pályán. Számomra pedagógusnak lenni hivatás,nem csupán munka. A célom, hogy tanítványaim olyan biztos alapokat szerezzenek,amellyel sikeresek lesznek a nagybetűs élet bármely területén úgy,hogy egyéniségüket,értékeiket  megőrzik.

Bővebben Stanyó Edináról >>
Jelenlegi munkahelyem a Győri Tánc-és Képzőművészeti Általános Iskola Szakgimnázium  és Kollégium egy kincsessziget,ahol rengeteg tehetséges gyermek vesz körül, mindenben támogató szüleikkel és egymásra odafigyelő kollégákkal. A kiemelkedő képességű tanulókkal már első osztálytól kezdve különféle versenyeken veszünk részt és érünk el szép eredményeket,melyek tovább inspirálnak bennünket.Fejlesztő pedagógusként fontosnak tartom a valamiben hátrányos helyzetű gyerekek felkarolását,felzárkóztatását is.

Szülő írta:

” Nagyon pozitív személyiség, aki az első perctől szimpatikus volt a gyerekeknek és nekünk is. Egy igazi „szívvel-lélekkel” tanító néni, akin látszik, hogy imád tanítani. A mosoly soha nem hiányzik az arcáról. Velünk szülőkkel is nagyon közvetlen és segítőkész. “

Gacsalné Sándor Csilla 2. osztály

2005-ben szereztem tanítói  diplomát, és még ebben az évben tanítani kezdtem a Gyóni Géza Általános Iskolában, ahol hamarosan osztálytanítóvá neveztek ki. Lassan 12 éve tanítok másokat, de a mai napig tanulok én is – a legtöbbet a munkámról és elsősorban a tanítványaimtól.

Bővebben Gacsalné Sándor Csilláról >>
Néhány gondolatot megosztanék a tapasztalataim közül – melyek az eddigi évek alatt meghatározták pedagógiai szemléletemet, módszereimet.
Olyan ember tanítását vagyunk képesek befogadni, aki hiteles, tiszteletreméltó személy, a gyerekek tiszteletét pedig csak személyes példamutatással és fáradhatatlan következetességgel tudjuk kivívni. Nehéz helyzetekben sem szabad elveszíteni humorérzékünket, mert egy cseppnyi humorral minden feszültséget, nézeteltérést el lehet simítani. És végül, de nem utolsó sorban, ismernünk kell gyökereinket, őriznünk a múlt kincseit, de emellett nyitottnak kell lennünk a jövő változásaira, a modern kor újításaira is.
Gacsalné Sándor Csilla

Szülő írta:

” Nagyon barátságos, „tyúkanyó” típus, akihez a gyerekek bármikor odaszaladhatnak egy-egy ölelésre. Vidám természetével, játékos feladataival feldobja a gyerekek napjait. Varázsszavak használatával fegyelmezi a gyerekeket, akik így jobban odafigyelnek rá. Rengeteg dalt, népi játékot tanultak együtt. “

Pozsár Andrea 2. osztály

Tanító, tánc-és dráma tanár, mesterpedagógus vagyok. Innovatív pedagógusnak tartom magam, mert az önképzés, a szakmai megújulás munkám része. Pedagógiai hitvallásom: szeretettel nevelni, szeretettel tanítani.

Bővebben Pozsár Andreáról >>
Tanóráimon arra törekszem, hogy minél jobban felkeltsem tanítványaim figyelmét, érdeklődését új és érdekes ötletekkel, módszerekkel. A tehetséggondozás munkám kiemelt területe, tanítványaimmal számos városi, megyei és országos versenyen értünk el szép eredményt.  Évek óta szervezem iskolánk nyári tematikus táborait. A tantestület tagjaként aktívan közreműködök az intézményi dokumentumok elkészítésében, pályázatok írásában is.

Egy szülő írta:

” Gyermekem gyenge ceruzafogással, negatív óvodai gyógypedagógiai jellemzés után indult első osztályba, ahol a tanítónő a sokféle- nem csak tankönyvi – módszerrel, különböző feladatlapokkal oly mértékben megszerettette az írást vele, hogy most már nagy örömmel, gyorsan, lendületesen és többnyire hibátlanul ír. Változatos tanítási módszerek miatt, gyermekem kedvenc tantárgya lett a matematika, és ezért bátran indult a Böngész csapatversenyen, ill. szívesen old egyénileg is plusz feladatokat. “

Vadászné Karácsony Rita – 2. osztály

Vadászné Karácsony Rita vagyok,43 éves,egy 14 és egy 6 éves gyermek édesanyja. 1996-ban végeztem Győrben olasz nyelvi, illetve általános iskolai tanítóként, és még pályakezdőként 21 évvel ezelőtt kerültem Darnózselire a Szigetköz Körzeti Általános Iskolába, ahol jelenleg is dolgozom (Tehát első és egyben egyetlen munkahelyem 21 éve).

Bővebben Vadászné Karácsony Ritáról >>
Bár a munka mellett elvégeztem Budapesten a Pénzügyi és Számviteli Főiskolát, de soha nem akartam elszakadni a tanítói pályától és valószínű nem is fogok,hiszen gyerekkori álmom vált ezzel valóra. Kezdetben német nyelvet tanítottam, de 15 éve csak 1.és 2. osztályos gyerekekkel foglalkozom, akik igazán közel állnak a szívemhez , én vezetem be őket az írás, olvasás számolás rejtelmeibe az óvoda után. Rövid bemutatkozásomat azzal zárnám, hogy ha megkérdeznék tőlem,ki válhat igazán az év tanítójává. Én a következőket válaszolnám: Szerintem a jó pedagógus nem csak tanít és nevel,hanem egy kicsit édesanyjuk is tanítványaiknak,illetve kicsit barátjuk is,és ami nagyon fontos egyenrangú partnernek tekinti a gyermekeket. Én mindig ennek elérésére törekedtem az elmúlt 21 évben, és erre is fogok törekedni ezután is. Végül, de nem utolsó sorban szeretném megköszönni  volt és jelenlegi tanítványaimnak a jelöléseket és az elismerő szavakat,amely nagyon jól esett nekem!!!

Szülő írta:

” 1 és 2. osztályban volt lányom osztályfőnöke. Ő tanította meg az olvasás, írás, számolás rejtelmeire. Nagyon kedves, segítőkész, bár néha szigorú, de a mai napig is bátran fordulhatnak hozzá a gyerekek és mi szülők is. Amit Rita néninél megtanultak a gyerekek még mindig tudják és fejlesztik. Kedves, aranyos, nagyon szeretik a gyerekek. Kiváló tanárnő. “

Pólya Andrea 2. osztály

56 éves vagyok, két lánygyermeket neveltem fel és egy 8 hónapos kisfiú boldog nagymamája . 22 éve dolgozom pedagógusként. A tanítás mellett évekig fejlesztő pedagógusként is tevékenykedtem.

Bővebben Pólya Andreáról >>
A Tanítóképző Főiskolán természetismeret szakterületen végeztem. Fontosnak tartom, hogy a kezem alól kikerülő gyermekek a természetet, a természetben zajló jelenségeket ismerő, a természetet védő felnőttekké váljanak. Ezt az alapot igyekszem megadni nekik.Híve vagyok az élménypedagógiai oktatásnak, ezt csinálom már nagyon rég óta. Azt vallom, hogy amit a gyerekek saját tevékenységük során az őket körülvevő természetben megtapasztalnak, sokkal több maradandó ismeretet kapnak, mint a száraz tankönyvi anyag. Épp ezért sokszor végzünk különböző kísérleteket, számtalan projektben veszünk részt, pl. Gomba-projekthét, “Fű Benő készítése, stb. Fontosnak tartom, hogy a gyermekek megtapasztalják a közös munka örömét is. Ezért jelentkeztünk a versenyre. Jó volt látni a gyerekek és természetesen a szülők lelkesedését is. Nagy izgalommal várták az új feladatokat, és a legjobban a kreatív feladatoknak örültek. A csapatból néhány gyerkőc kerületi környezetismereti vetélkedőn 4. helyezést ért el, és a végén az egyik kisfiú azt mondta, ez pont olyan volt, mint a Böngész verseny, csak élőben . Számomra nagy megtiszteltetés, hogy a szülők elismerik munkámat. Köszönet Önöknek, hogy számunkra megadják ezt a lehetőséget.

Szülő írta:

” Sokoldalú, kreatív. Célja-a tudás átadása, sikerre vinni „kiscsibéit” és bebizonyítani, hogy az ő „gyermekei” a legjobbak, a legügyesebbek és a legokosabbak. “

Neid Tímea 2. osztály

Neid Tímea vagyok, a Budapest XXII. kerület, Budafok-Tétényi Baross Gábor Általános Iskola 2. osztályát tanító pedagógusa.

Bővebben Neid Tímeáról >>
Úgy élem meg a hivatásom, hogy az ne váljon rutinszerűvé, hanem újabb és újabb ötleteket kitaláló és kipróbáló, minden új dologra nyitott, élményszerű, lelkesítő és mozgósító, játékorientált és értékközvetítő legyen, melynek elérése során derűvel és vidámsággal próbálom megoldani a feladataimat és megélni a mindennapjaimat a gyermekek és a családom körében.

Még 20 év után is felmerül bennem a kérdés: vajon jól végzem-e a munkámat; aztán látom a tehetséges tanítványaim kerületi, budapesti, megyei és országos versenyeken elért egyéni és csapat eredményeit, látom a csillogó tekintetüket, rajongó odaadásukat, megfelelni akarásukat – ami a legjobb visszaigazolás.

Célom, hogy szeretettel, odafigyeléssel, dicsérettel, az együttes munka örömével ösztönözzem a gyermekeket a jó teljesítmény elérésére, melyet mindenkinek a saját szintjén kell kezelni, hisz sikerélményre mindenkinek szüksége van.

A LÜK (Logika Ügyesség Kitartás) oktatójáték mindennapi használatával sikerült elérnem, hogy még boldogabban, sikeresebben és élménydúsabban élhessék meg a gyermekek a kisiskolás éveiket, a gyermekkorukat.

Budapest, 2017. május 19.

Egy szülő írta:

” Nem csak a tananyagot tanítja, hanem az „élete”. Nagy hangsúlyt fektet tanítás alatt a csoportos feladatok végzésére és bátorítja a tanítványait, hogy mérettessék meg magukat csapatversenyeken is. Nagyon türelmes, következetes, minden gyermeket saját magához mér. “

Pánczél-Nagy Éva Anna – 2. osztály

Azt mondják, hogy „aki hisz a pedagógiában, az csak optimista ember lehet”. 18 életvidám, nyitott lurkó tanítójaként könnyű optimistának maradnom. Büszke vagyok arra, hogy egy kisebb település, Bakonycsernye tanítójaként, ahol minden felmenőm is a helyi gyermekekért munkálkodott, lehetek a meghívottak között.

Bővebben Pánczél-Nagy Éva Annáról >>
Legfontosabb feladatomnak a gyerekekkel a kezdeményezést érzem: kezdeményezek, azután engedem, hogy „szabadon kibontakoztathassák képességeiket.” Szerencsés osztálytanítónak mondhatom magam, hiszen ebben a kezdeményező szerepben több oldalról támogatottságot élvezek: érdeklődőek a diákjaim, igazi hátországként segítenek a szülők, és lehetőségünk van „Böngész”kedni.

Szülő írta:

” Több mint pedagógus, így fogalmaznám: egy nagycsalád vagyunk! Kupon füzet: egész évben beváltható pl. a barátod mellé ülhetsz, nem kell aznapi házi feladatot készíteni, reggelizni a tanári asztalnál, kedvenc játékod beviheted a suliba, stb. “

Némethné Varju Jolán 2. osztály

Némethné Varju Jolánnak hívnak. 1982-ben kezdtem ezt a szép, de nehéz hivatást, azóta is a Művészetek Völgye Általános Iskola Tagintézményében, Taliándörögdön tanítok, általában 1-2. osztályban.

Bővebben Némethné Varju Jolánról >>
Egész pályafutásom alatt igyekeztem szeretettel fordulni a tanítványaim felé, mindenkiben megtalálni a jót,  biztatni és segíteni őket iskolás éveik kezdetén.Az óráimon nyugodt és elfogadó légkört próbálok biztosítani, ahol mindenki tévedhet és segítségre számíthat. A tehetséges tanulókat támogatom fejlődésük érdekében (pl. felkészítés versenyekre), a gyengébbeket a felzárkózásukban segítem. Órán kívül is sok,  közös programban veszek részt a tanítványaimmal.

Szülő írta:

” A gyerekek szeretik, tisztelik, és felnéznek rá. az órákon, ha szükséges mindenkivel foglalkozik. A tananyaggal így senki nem marad le a többektől és nem érzi rosszul magát az órákon. “

Jakab Anna 2. osztály

Jakab Anna vagyok, 34 éve dolgozom tanítóként. Jelenleg Szolnokon a  Tiszaparti Római Katolikus Általános Iskola és Gimnáziumban tanítok, egy kiegyensúlyozott és vidám tantestületben.

Bővebben Jakab Annáról >>
Hiszem, hogy a legszebb hivatást választottam, amelyben naponta friss lelkierőt kapok tanítványaimtól.

Pedagógiai hitvallásom:
„A jóság nem abban áll, hogy nem hibázunk,
hanem  abban, hogy javulni akarunk.”
( BoscoSzent  János )

Legfontosabb elveim a következetesség, hitelesség, szakmaiság, mindez szeretetteljes légkörben, humorral fűszerezve. Ha újra születnék is pedagógus lennék.

Szülő írta:

” A mai felgyorsult világban képes nyugodt, szeretetteljes, biztonságos légkört kialakítani,, ahol a gyerekek önmaguk lehetnek, mindanyiukra jut figyelem és a tanítás minden érzéküket stimulálva , játékosan zajlik. Tanítási módszerei példaértékűek. Nyugodt légkört teremt, személyes jelenléte elég ahhoz, hogy a gyerekek figyeljenek, nem kell felemelni a hangját.”

Nyíri Izabella 3. osztály

Nyíri Izabella vagyok. Somogy -megyében élek .  Igal kisvárosában a Batthyány Károly Általános Iskola 3. osztályában tanítok .  Nálunk iskolaotthonos oktatás van, így a szabadidőnkben bőven nyílik alkalmunk az olvasás mellett játékos feladatok megoldására, rejtvényfejtésre, vetélkedők rendezésére és azokon való részvételre.

Bővebben Nyíri Izabelláról >>
A gyerekekkel együtt nagyon szeretünk versenyezni. Rendszeresen részt veszünk a szépíró, versmondó,mesemondó versenyeken is. Sok szép helyezéssel és jutalommal büszkélkedhetünk.

Szülő írta:

” A tanárnő hivatásának tekinti munkáját és mindent elkövet annak érdekében, hogy magas színvonalon adja át tudását gyermekeinknek. Ösztönzi őket, hogy versenyeken vegyenek részt, tanuljanak minél többet. “

Pintérné Bontovics Judit 3. osztály

A nevem, Pintérné Bontovics Judit. 1961-ben Cegléden születtem. Az általános iskolát Farmoson, a középiskolát a Nagykőrösi Arany János Gimnáziumban, a főiskolát az Esztergomi Tanítóképző Főiskola Kihelyezett Tagozatán, Zsámbékon végeztem. .

Bővebben Pintérné Bontovics Juditról >>
Egy gyermek édesanyja vagyok. Jelenleg a Tápiószelei Blaskovich János Általános Iskolában tanítok.

Egy szülő írta:

” Életeleme a tudásának átadása. Szeretettel, türelemmel, kitartással. Saját szabadidejében sokat szentel a gyermekek verseny felkészítésére: csoportos és egyéni felkészülést biztosít különórák keretében. “

Pestiné Csábi Andrea – 3. osztály

29 éve dolgozom tanítóként és rajz szakos tanárként. Pályám során szakmai fejlődésem folyamatos volt, törekedtem a módszertani eszköztáram bővítésére, olyan új, innovatív ismeretek, módszerek elsajátítására, amellyel eredményesebben végezhetem az oktató-nevelő munkámat.

Bővebben Pestiné Csábi Andreáról >>
A jövőben is arra törekszem, hogy képes legyek megújulni, hogy megfeleljek a körülöttünk folyamatosan változó világ szakmai és emberi elvárásainak.

Még mindig örömmel és büszkeséggel tölt el, hogy tanító vagyok. Átadhatom tudásomat, nevelhetek, közvetíthetem a korábbi nemzedékek által felhalmozott tudást, megmutathatom a kultúra értékeit, világ sokszínűségét. Felelősséggel tölt el, hogy lelkeket, embereket formálhatok, hozzájárulhatok ahhoz, hogy a gyermekek kialakítsanak magukban bizonyos attitűdöket, egyfajta világlátást, melyek segítik őket a későbbi életükben.

Szülő írta:

” Nálunk nem csak a kitűnő tanuló kap dicséretet, elismerést, de a legnagyobb „küzdők” is, még ha a közepesért kellett is keményen megküzdeni. “

Cseh Sándorné 3. osztály

Cseh Sándorné (Klári) vagyok, házasságban élek, két gyermekem és 4 unokám van. Már 40 éve dolgozom, ebből több mint 35 éven keresztül alsó tagozatos tanulók okítását, nevelését végzem több, néha kevesebb sikerrel.

Bővebben Cseh Sándornéról >>
Első osztályos kortól kezdve a negyedik év végéig tudtam figyelemmel kísérni fejlődésüket. Mindig melegséggel töltött el, ha láttam sikereiket. Szerencsésnek érzem magam, mert minden osztályomban volt 2-3 kis lurkó, akik az átlagnál jobb képességekkel rendelkeztek. Velük lehetett egy kicsit „szárnyalni”.

Egy szülő írta:

” A gyerekekkel kedves, emellett igen határozott. Nem csak a tanulók eredményét nézi, ezen felül figyelemmel kíséri családi körülményeiket is, szociálisan érzékeny diákjaira, humánus velük. “

Vigh Ibolya 3. osztály

1981-ben végeztem a Debreceni Tanítóképző Főiskolán, azóta tanítok a Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolájában, évekig 1-2. osztályos majd 3-4. osztályos tanítóként. Célom a tanulás megszerettetése, a családias légkör megteremtése.

Bővebben Vigh Ibolyáról >>
Hiszek tanulóim tehetségében, a fejlődési képességükben. Számos tanulmányi versenyen szép sikereket értünk el együtt a tanévek során. Nyitott vagyok az új feladatokra,az új módszerek megismerésére és alkalmazására. Tanítói hitvallásom fő szempontjai: a tudatosság,változatosság,játékosság,következetesség és a tapasztalaton alapuló aktív ismeretszerzés.

Kedvenc gondolatom:”A gyerek olyan, mint a pillangó a szélben:egyesek magasabbra szállnak,mint mások,de mindegyikük legjobb tudása szerint repül. Miért hasonlítanánk hát össze őket? Mindegyik más. Mindegyik különleges. Mindegyik gyönyörű!”

Szülő írta:

” Azért szeretem Ibolya nénit, mert mindenkit saját gyermekeként kezel.” Támogatja a tehetséges gyermekeket, aktívan részt vesz a különböző versenyekre való felkészítésben. A tanár néni órái színesek, korszerű technikai eszközök használatával fokozza a gyermekek érdeklődését. Támogatja a tehetséggondozást. “

Sutyinszkiné Simon Ilona – 3. osztály

1980 óta próbálok a felnövekvő gyerekeknek megalapozott tudást átadni. Képességeiket felfedezni, megnyitni, fejleszteni, kihasználni. A gyengét megtanítani “járni”, a tehetségest “szárnyalni”. A cél elérésének érdekében – 4. iskolámban is, immár 10. éve – szervezek és részt veszek kirándulásokon, táborokban, versenyeken, bemutatókon, pályázatokon.

Bővebben Sutyinszkiné Simon Ilonáról >>
A minden napi konfliktusok kezelésénél elsődleges célom megértetni, hogy mit kell tennünk közösen, a szeretetért. Mottóm: ” Érted haragszom én, nem ellened” (József Attila)

Szülő írta:

” A nem mindig szófogadó gyerekek ellenére töretlen lelkesedéssel neveli és tanitja diákjait. A csapatszellem erősítése érdekében versenyekre nevezI be a gyerekeinket, mely sikeresnek minősül, a tanulás mellett barátságok is kialakulnak. Mindig szempont nála, hogy az előadott tananyag megértő fülekre találjon. “

Vető Nóra 4. osztály

Gyermekkoromban rengeteg versenyen volt alkalmam részt venni, így diplomám megszerzését követően fontos volt számomra, hogy tanítványaim is a lehető legtöbb sikert szerezzék életük során. Meghatározó élményt, és pótolhatatlan tudást nyújt egy-egy versenyen való részvétel.

Bővebben Vető Nóráról >>
Meghatározó élményt, és pótolhatatlan tudást nyújt egy-egy versenyen való részvétel. Végzős főiskolai hallgatóként életem egyik legfontosabb versenyét sikerült megnyernem. (Országos Apáczai Tanítási Verseny) Ösztönzőleg hat mind a mai napig munkámra. Nagyra becsülöm tanítványaim kitartását, a munkához való töretlen hozzáállásukat. Egy igazán fantasztikus “kis család” osztályfőnöke lehetek, kitartunk egymás mellett tűzön-vízen át.

Egy szülő írta:

” Segített beilleszkedni az osztályba, csoportos feladatokkal. Az osztályt egységgé, kis családdá kovácsolta. Változatos tanítási módszerek érdekessé teszi az órákat. Lelkiismeretes, minden egyes gyermeket egyénileg fejleszt. Játékos szeretet. “

Marikné Püski Zsuzsanna 3. osztály

Békéscsabán élek a családommal. A főiskola elvégzése óta dolgozom a Lencsési Általános Iskola és Művészetoktatási Intézményben, amely mára a város legnagyobb általános iskolája lett.

Bővebben Marikné Püski Zsuzsannáról >>
Az évek folyamán minden tantárgy oktatásában kipróbálhattam magam, jelenleg matematikát, környezetismeretet, technikát és testnevelést (ezt felső tagozaton is) tanítok. Munkámban nagyon fontosnak tartom a felzárkóztatást és a tehetséggondozást. Szerintem minden gyerek tehetséges valamiben, nekünk az a feladatunk, hogy meglássuk azt, és az irányt, a segítséget, támogatást megadjuk a tehetségük kibontakoztatásban. Igyekszem mindenki számára olyan lehetőséget találni, biztosítani melyben sikeres lehet, és jól érzi magát, legyen az szakkör, sportkör, verseny stb. Fantasztikus érzés a sikereket és a kudarcokat is együtt megélni a gyerekekkel és a szülőkkel, kollégákkal egyaránt!!!

Egy szülő írta:

” Ösztönzi a gyerekeket abban, hogy kipróbálják magukat különféle versenyeken, még akkor is, ha esetleg nem az adott tantárgyban a legjobb és ehhez minden segítséget megad.”

Stempel Lászlóné 4. osztály

Stempel Lászlóné vagyok, Mátészalkán a Széchenyi István Katolikus és Német Nemzetiségi Általános Iskolában tanítok. Életpályám negyven éve alatt, mindig a gyerekek érdekeit tartottam szem előtt. Munkámat a hitelesség, a tudás és a szeretet átadása motiválta. Hiszem és vallom, hogy a gyermekkor az örömteli játék időszaka.

Bővebben Stempel Lászlónéról >>
Ezért választottam hivatásom mottójául József Attila sorait: „Jó szóval oktasd, játszani is engedd, szép komoly fiadat!” A személyiség tiszteletben tartása, az őszinteség, a képességek kibontakoztatása, a másság elfogadása jellemzi munkámat. Olyan nevelési attitűd alkalmazása, amely a szereteten, az elfogadáson alapul és biztonságot nyújt a gyerekeknek a harmonikus, egészséges fejlődéshez. Célom, hogy kreatív gondolkodású, az élet dolgaira nyitott, cselekvő, a tudásvágy igényével rendelkező gyerekeket neveljünk. Hiszem és vallom, hogy minden gyermek egy önálló személyiség, akinek értékeit megkeresve, arra építve valósulhat meg tartalmas pedagógiai munka.

„A gyermeket tiszteletben kell fogadni,
szeretetben kell nevelni,                 
és szabadságban kell elbocsátani”
(Rudolf Steiner)

Szülő írta:

” Nagyon jószívű, minden diákjában a jót, az értéket, a tehetséget keresi. Mindig következetes. Tanítványai 1 osztály óta versenyeznek és szabadidejében segíti őket a felkészülésben. “

Lenkei Judit 4. osztály

Lenkei Judit vagyok, tanító, német nemzetiségi nyelvoktató tanító, okleveles pedagógiatanár és tehetséggondozó, tehetségfejlesztő szakirányon szakvizsgázott pedagógus.

Bővebben Lenkei Juditról >>
25 éve dolgozom a Veszprémi Dózsa György Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskolában. Az alsó tagozatos nyelvoktatás legfontosabb feladatának azt tartom, hogy olyan módszereket alkalmazzunk, amelyek által a nyelvtanulás nagyszerű élményekhez kapcsolódik, így a gyerekekben is pozitív attitűdök alakulnak ki az idegennyelv-tanulás iránt.Munkám során mindig kerestem a céljaimnak megfelelő módszertani lehetőségeket. Német nyelvű színdarabokat, gyermekmusicaleket viszünk színpadra, nyári nyelvi tábort szervezek már évek óta iskolánkban, óráimat is a tevékenykedtetésre építem.

Fontos számomra a tehetséggondozás, amelyben segítségemre voltak a Böngész versenyfeladatai. Ügyes tanítványaim nagy lelkesedéssel oldották meg a változatosan, ötletesen összeállított, kreativitást, kooperációt fejlesztő feladatsorokat.

Egy szülő írta:

” A szülőkkel közös programokat szervez. A nyári német táborok megálmodója, szervezője, lebonyolítója.”

” Nagyon kedves, segítőkész, őszinte. Odafigyel a gyerekekre, a lemaradókat külön is segíti “.

Láng Annamária – 4. osztály

Napközis tanító vagyok, de még nem oly régi „motoros” ezen a területen. Korábban dolgoztam óvodában, a felsőoktatásban, majd bölcsődében is, de még mindig tele vagyok „gyerekszeretettel”.

Bővebben Láng Annamáriáról >>
Legfontosabb számomra, hogy a gyerekek, akik rám vannak bízva, körülöttem és egymással is jól érezzék magukat. Ezért mindenre képes vagyok: vígasztalom, nevelem, ünneplem, versenyekre nevezem, tanítom,bíztatom, megvédem, átölelem, szeretem, programokra viszem, de ha kell le is szidom őket J

Talán picit több is vagyok nekik, mint egy egyszerű Ancsa néni 🙂

Szülő írta:

” Gyermekem fejlődését személyes ügyének tekinti, szeretettel,figyelemmel és empátiával kezeli őt minden helyzetben. Anna néni hatására Gergő szívesen végez tananyagon kívül is munkát, szorgalmi feladatokat, amelyekből nagyon sokat tanul. “

Bödörné Szalay Csilla – 4. osztály

Bödörné Szalay Csilla,a zalaegerszegi Petőfi Sándor és Dózsa György Magyar- Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola Dózsa György Tagiskolájának tagintézményvezető- helyettese vagyok, ahol 20 éve dolgozom.

Bővebben Bödörné Szalay Csilláról >>
Egy ember életének meghatározója a választott hivatás, nekem tanítóként a kisiskolások nevelése-oktatása. A mindennapokban igyekszem előkészítő munkával, tudatos tervezéssel-szervezéssel olyan légkört teremteni tanítványaimnak, hogy számukra örömteli legyen az iskola, a tanulás. Közel áll hozzám az alternatív pedagógia, a gyermekközpontúság. A kaposvári Tanítóképző Főiskola ének-zene szakkollégiumán végeztem, ezért állandóan keresem a lehetőséget arra, hogy tanulóim megfelelő zenei nevelésben, élményben részesüljenek. Az iskolai tanulás eredményességéhez nagymértékben hozzájárul a megértés, az összefüggések meglátása, ezért kulcsfontosságúnak tartom az olvasás technikájának megtanítását, hiszen ez az olvasóvá nevelés alapja. Egyéni bánásmóddal, a tehetséggondozással népszerűsítem az olvasást. Iskolai, városi, megyei, sőt országos versenyekre is szívesen készítek fel gyerekeket, és szinte minden rendezvényen képviseljük iskolánkat. Céljaimat, tevékenységeimet a munkám iránti tisztelet, alázat, következetesség határozza meg. Elértem abba a korba, hogy a szakma és a gyermekek szeretetén túl gyakorlatvezető mentortanárként és mesterpedagógusként is tudásomat a jövő generációjának átadhassam.

Szülő írta:

” A tanítónő, aki nemcsak tanít, hanem nevel. A mai világban, a mai gyerekekkel nem megutáltat tantárgyakat, hanem megszeretett. A gyerek öröméért és sikeréért bármit („pénzt, paripát, fegyvert”). Részrehajlás nélkül. “

Bozsó Veronika – 4. osztály

29 éve választottam hivatásul ezt a munkát.Minden általam tanított tantárgyhoz kötődöm valamiért. A matematika segítségével fejlesztem a gyerekek logikus gondolkodását.

Bővebben Bozsó Veronikáról >>
Sok tanulmányi sétával igyekszem megláttatni és megszerettetni környezetünket, a bennünket körülvevő világot. A rajz és technika a ” belső világunk”, azaz osztálytermünk harmóniájában tükröződik.Büszke vagyok arra, hogy testnevelés óráimon a gyerekek újra felfedezik a mozgás örömét, a csapatjáték izgalmát,a sorversenyek kihívásait. Osztályaimban olyan légkör kialakítására törekszem, ahol a gyerekek biztonságban érzik magukat és megtanulnak törődni egymással.

Szülő írta:

” Ő egy olyan pedagógus, aki mindenben és mindenkiben a jót, a pozitívat, az értéket keresi. Az óráin fegyelmet tud tartani, sokszor dicsér, ritkán szid. A gyerekekkel gyorsan megszeretette a matematikát, órái lényegre törőek, érdekesek és színesek. Minden tanítványából a képességeikhez mért maximális tudást próbálja kihozni. “

Szénásiné Őrhalmi Nicolette 4. osztály

25 éve dolgozom a Szegedi Orczy István Általános Iskolában

tanítónőként. Nyitott, sokoldalú, pozitív szemléletű pedagógus vagyok. Célom, hogy ezeket a tulajdonságokat a gyerekekben is fejleszteni tudjam.

Bővebben Szénásiné Őrhalmi Nicolette-ről >>
Nagyon szeretem a kihívással járó, nagy kreativitást igénylő feladatokat. Három évvel ezelőtt találkoztam először a Böngész versenyekkel. Azóta többféle versenytípusban is kipróbáltuk magunkat a tanítványaimmal. Mindegyik felejthetetlen  élmény volt!!!

Szülő írta:

” A gyerekek megbíznak benne, szívesen elmesélik neki az élményeiket. Osztályközösséget teremtett, pl. Sírós kisgyermeket nem csúfolják, hanem vigasztalják a többiek. Rengeteg szép dolgot kézműveskednek az órákon. “

Részleteket a mellékelt dokumentumokban olvashatnak.

A www.levelezoversenyek.hu oldalunkon, az Év tanára menüpontban láthatnak képeket és olvashatnak élménybeszámolókat az idei Év tanára rendezvényünkről.