Az Év tanítója díj

 

 

Összefoglaló az idei Év tanítója rendezvényről

A Hebe Kft. a 2017/18-as tanévben immár másodszor hirdette meg  az Év tanítója díjat. Az elismerést a Böngész versenyben részt vevő diákok és  szüleik jelölése alapján olyan tanítók kapták, akik szakmai és emberi kvalitásuk alapján kiemelkedőek.

Minden tanító aki eljött nyertes volt, hiszen az ő kisdiákjainak ő az Év tanítója.

A 2017/18-as tanév Év tanítói:

  • 1. osztály: Varga Erika (Makó);
  • 2. osztály: Molnár Gáborné (Magyaralmás);
  • 3. osztály: Neid Tímea (Budapest);
  • 4. osztály: Kovác Teodóra (Encs).

A 2 fő 2 éjszakás wellness utalványt Neid Tímea nyerte.

Minden tanítónak köszönjük a részvételt, az egész éves munkájukat, és szívből gratulálunk mindenkinek!  Reméljük találkozunk a következő tanévben!

A 2017/2018-as tanév Év tanítója díj jelöltjei

 
Farkas Krisztina 1. osztály

Farkas Krisztina vagyok. 1999-ben végeztem a Zsámbéki Katolikus Tanítóképző Főiskola tanító szakán. 2012- ig a budapesti Dominó Általános Iskolában dolgoztam. Kis létszámú osztályokban tanulási és magatartási problémás gyerekekkel foglalkoztam.

Bővebben Farkas Krisztináról >>
Az iskola bezárása után helyezkedtem el jelenlegi munkahelyemen, a Bét Menachem Héber-Magyar Két tannyelvű Általános Iskolában. Jelenleg 1. osztályban tanítok magyart, matematikát és környezetet.

Diákjai írták:

” Nagy váltás az iskola az óvoda után. Örülök, hogy kedvesen fogadta őket, és ami még fontosabb, hogy szórakoztatóan tanít. Kislányom így látja őt:
„Olyan vicceseket mond mindig. Szünetekben annyira jól lehet vele elmókázni! Órákon mindig azt akarja, hogy nekünk jó legyen. Ő annyira szeret minket.” –A szeretet pedig a legnagyobb kincs és motiváló erő. 

Dobrovicsné Vincze Ágota 1. osztály

Dobrovicsné Vincze Ágota vagyok, 1994-ben végeztem a szombathelyi tanárképző főiskola magyar-tanító szakán, s ettől az esztendőtől gyakorlom hivatásomat tanítóként. 2008-ban kerültem jelenlegi munkahelyemre, a Sorkifaludi Gárdonyi Géza Általános Iskolába. Az aprócska vasi falu oktatási intézménye kislétszámú, családias jellegű.

Bővebben Dobrovicsné Vincze Ágotáról >>
Remek lehetőséget biztosít arra, hogy tanítványaimat aprólékos gonddal és meleg szeretettel oktathassam és neveljem. Kellő időt fordítok a felzárkóztatásra, hogy a lassabban haladók se morzsolódjanak le; igyekszem felfedezni a kis tehetségeket, s őket versenyeken való részvételre buzdítok, segítve a felkélszülésüket. Tanóráimat változatosan építem fel, hogy a gyerekek számára élményt jelentsen a tanulás. Az évtizedes szakmai tapasztalat birtokában is igényt érzek a fejlődésre, tanulásra, hogy az  új módszertani és digitális lehetőségeket megismerjem és használjam.

Igazán nagy megtiszteltetés, hogy a szülők neveztek az Év tanítója díjra, bár  nap mint nap “díjazottnak” érezhetem magam a kisgyerekek tanítása során, hiszen ők őszinték, s közlékenyek, csillogó szemekkel figyelnek, s megosztják velem gondolataikat: “De jó, hogy ezt is megtanultuk!”

Diákjai írták:

” Megfelelő fegyelmet tart az osztályban. A tananyagot úgy adja át, hogy a gyerekek szívesen tanulnak. Segítőkész, bármi problémával lehet hozzá fordulni.”

Varga Erika – 1. osztály

Egy kis létszámú makói két-tannyelvű,szerzetes nővérek által fenntartott egyházi általános iskolában tanítok. 1999-ben szereztem tanári és tanítói diplomámat.

Bővebben Varga Erikáról >>
A mai napig az első munkahelyemen vagyok tanítói munkakörben. Igyekszem mindig keresni az új lehetőségeket,kihívásokat. Tanítványaimmal már 4. éve veszünk részt a Böngész levelező versenyen.Sok új ismeretet szereztünk a feladatlapok kitöltése során. Jó együtt dolgozni. Legjobban a közös munka tetszik. Segítem és támogatom őket,hogy bátran vágjanak bele a tanulás –és munka folyamataiba. A tudás megszerzése legyen az elsődleges feladat.Tanulóim felé optimális követelményeket igyekszek támasztani.

Hiszem és vallom,hogy a jó iskola a színvonalas oktató tevékenységen túl a felnőtté érlelődés közege, ezért nem mindegy, milyen felkészültséggel és lelkülettel végezzük nap, mint nap munkánkat.

Diákjai írták:

” Lelkiismeretes tanár, odafigyel a gyerekekre, ha elakad segít nekik. Játékosan tanítja őket, így minden óra jó hangulatba telik, szívesen járnak a gyerekek az óráira. “

Maczkó-Niszner Annamária 1. osztály

Maczkó-Niszner Annamária vagyok. Budapesten, a XX. kerületi Gyulai István Általános Iskolában tanítok. Ebben az iskolában fejeztem be a tanulmányaimat 1988-ban, majd 1998-ban, mikor megszereztem diplomámat tanító-szociál pedagógus szakon, visszajöhettem mint alsós tanító, jelenleg rajztagozatos elsős és harmadikos osztályt tanítok.

Bővebben Maczkó-Niszner Annamáriáról >>
Saját gyerkőceim is ide járnak 4. és 1. osztályba. 2002-ben drámapedagógus diplomát szereztem. A  drámapedagógia által nyújtott lehetőségek segítséget jelentenek kis tanítványaim alkotó munkájában, fantáziájuk, kreativitásuk, képzelőerejük kibontakoztatásában, hogy a tanulás ne kényszer, hanem öröm és szórakozás lehessen. A játékok intenzívebbé tehetik a tanulás folyamatát, de lehetnek pihentető, feszültségoldó jellegűek is, mivel  sikerélményt nyújthatnak. Számomra a tanulás-tanítás kulcsa, a pozitív megerősítés, ami emel, motivál és előre visz.

 

Varnyúné Csörgi Erzsébet 2. osztály

Az Esztergomi Tanítóképző Főiskolára jártam, 1983 óta tanítok. Másoddiplomás képzést az ELTE múzeumpedagógia szakán végeztem, ahol szakvizsgát is tettem. 2016-ban pedagógus II. besorolást kaptam.

Bővebben Varnyúné Csörgi Erzsébetről >>
A Ráckevei Árpád Fejedelem Általános Iskolában tanítok 26 éve, 20 éve alsós munkaközösség-vezető vagyok. Mindig kerestem a kulturális, oktatási lehetőségeket, amivel többletet tudok átadni a tanítványaimnak. Sok innovatív program szervezője és aktív résztvevője vagyok. Magam is szívesen olvasok, ezért is rendkívül fontosnak tartom, hogy diákjaim szeressenek olvasni és otthonosan mozogjanak a könyvek birodalmában. Gyakran járunk író-olvasó találkozókra, hogy ezzel is közelebb kerüljenek a gyerekek a kortárs irodalom világához.

Diákjai írták:

” Egyenes jellemű, megbízható, mindig lehet rá számítani. Kiegyensúlyozott, nem hangulatember. Mindenki egyformán kezel, mindenkiből a legtöbbet hozza ki. Kedves és türelmes a gyerekekkel, ezért is szeretik. “

Bártfai Judit – 2. osztály

Bártfai Judit vagyok, 32 éves, az Újbudai Gárdonyi Géza Általános Iskola tüneményes 2.a osztályának osztályfőnöke.

Tanítói pályafutásomat 2010-ben Ónodban kezdtem, miután a Miskolci Egyetem Comenius Tanítóképző főiskolai karán végeztem.

Bővebben Bártfai Juditról >>
A tanítói pályát azért választottam, mert úgy éreztem, hogy képes vagyok feltétel nélkül elfogadni a gyermekeket,ezáltal tudást és ismereteket adni nekik. Ehhez az első inspirációt én is a tanítóimtól, tanáraimtól kaptam, mely azóta is hatással van munkámra.

Az elmúlt évek során mind osztályfőnöki mind pedig napközis nevelői munkakört betöltöttem,így lehetőségem nyílt megtapasztalni a gyermekek tanulási folyamatának minden mozzanatát.  A gyermekekkeleltöltött szorgos mindennapok során különös figyelmet szentelek annak, hogy megteremtsem az egyensúlyt az érzelmi és tanulási igények között. Az osztályban fontos szerepet játszik a jókedv, a vidámság ám a fegyelem megtartása, a tradíciók tisztelete és a szabálykövetés is alapkövetelmény.

Szabadidőmben versenyszerűen triatlonozom, amivel maximális motivációt biztositok a sport iránt a tanulóimnak.

Nagyon megtisztelőnek tartom a jelölést és ezúton is köszönöm a felem irányuló bizalmat.

Diákjai írták:

” Sok energiát fordít arra, hogy az osztályt igazi csapattá formálja, áldoz rá saját idejéből is: voltunk „családi szombaton” a Vadasparkban, sok színházi programra viszi a gyerekeket, minden télen van közös korcsolyázás. Ha valamelyik gyerek valamiben jó (pl.: versenyszerűen űzi). Judit néni biztosít neki bemutató lehetőséget, hogy az osztály büszke lehessen a társukra. “

Takácsné Pergel Éva 2. osztály

40 éve vagyok a pályán, ebből 37 évet a Ráckeresztúri Petőfi Sándor Általános Iskolában töltöttem.

Hivatásomban a legnagyobb kihívásnak, felelősségnek azt tartom, hogy az első osztályba lépő kisdiákok tudásvágyát folyamatosan fenntartva, a tanulást élményként, jó játékként éljék meg.

Bővebben Takácsné Pergel Éváról >>
Vallom, hogy minden gyermek tehetséges valamiben, ezt a tanítónak fel kell ismernie, a tehetséget gondozni kell. Ezzel folyamatosan sikerélményhez jut a kisdiák, így a gyengeségeiből adódó kudarcokat is könnyebben viseli, a felzárkóztatást kevésbé érzi kényszernek.

Ehhez a pedagógusnak folyamatosan képeznie kell magát, a választott módszereket, eszközöket mindig az adott tanulócsoporthoz, tanulóhoz kell igazítania.

A sok munka jutalma a csillogó szemű, lelkes, tudásszomjas, önképzésre képes,öntudatos diákok csapata.

Diákjai írták:

” Éva időt szán a gyerekek megismerésére, látja a lelki fejlődéseiket, örömeiket, kihívásaikat, vívódásaikat is. Ha reggel ránéz bármelyik gyermekre pontosan tudja, hogy mit várhat el tőle aznap. Minden gyermeket a maga mércéjével mér, nem erőlteti ugyan azt a sablont minden gyerekre. Következetes, pont a megfelelő mértékig szigorú, éppen ezért tisztelik is a gyerekek. Szeretettel fordul minden gyermek felé. A kötelező tanításba plusz dolgokat visz, hogy a gyermekek könnyebben vegyék az akadályokat. A gyerekek erősségeit helyezi előtérbe, nem pedig a gyengeségeiket. Dicsérettel motiválja őket, így örömmel haladnak előre. “

 

Fedor Éva 2. osztály

Fedor  Évának  hívnak, 1994-ben végeztem  a  Debreceni Református   Kölcsey  Ferenc  Tanítóképző  Főiskolán.  Első  tanítói  éveimet  Aradványpusztán  kezdtem, majd  Debrecenben  a  folytattam  hivatásomat. Jelenleg a  Debreceni  Benedek  Elek  Általános  Iskolában tanítok 1-2.osztályokban.

Bővebben Fedor Éváról >>
23. éve vagyok a pályán. Már kisgyermekként tanító néni szerettem volna lenni, példaképem az én tanító nénim volt. Pályafutásom alatt a gyermekek iránti szeretet vezérel. Hiszem , hogy minden gyermekhez van egy út , amely csodákra nyílhat. Évek óta versenyeztetek tanulókat városunk több iskolájában is és nagyon megszerettük a BÖNGÉSZ LEVELEZŐ VERSENY fordulóit, feladatlapjait. Mindig izgalommal várták kis tanítványaim a feladatokat. Köszönjük a lehetőséget !
Egyik kedvenc idézetem, melyet mindig szem előtt tartok a hétköznapokban:
„A gyermek világra nyitott lény. A simogatásra simogatással, a jókedvre jó kedvvel, tevékenységre tevékenységgel felel.”Mérei Ferenc

Diákjai írták:

” Gyakran mesél saját gyermekkoráról a gyerekeknek. Fontosan tartja, hogy minden kisgyerek lelkével foglalkozzon, megmutassa a gyerekeknek, hogy mire képes, ha eléggé motivált. Az életre próbál nevelni. “

Balláné Spitz Mariann – 2. osztály

Balláné Spitz Mariann vagyok, a Dunaújvárosi Móricz Zsigmond Általános Iskolában tanítok, jelenleg másodikos gyerekeket. Tanítói pályámat hívásként élem meg.

Bővebben Balláné Spitz Mariannról >>
Mi vezérel munkám során? Röviden így summáznám a válaszomat: hinni kell abban, amit csinálunk; szeretni kell azt a munkát, amit csinálunk; és nem utolsósorban érteni is kell ahhoz, amit csinálunk. Szerencsések azok az emberek, akiknek a hivatásuk a hobbijuk. Úgy érzem, én is közéjük tartozom.

Nagyon fontos számomra, hogy tanítványaim jól érezzék magukat az iskolában, szeretetteljes légkörben tölthessék el napjaikat. Célom, hogy következetes nevelést, megfelelő tudást kapjanak, melyre építhetnek majd a mindennapi életben. Törekszem a gyermekek képességeire építve szervezni óráimat, tehetségüket kibontakoztatni, fejleszteni. Folyamatosan bővítem tudásomat, igyekszem a modern pedagógia eszközeit és módszereit a munkám során átgondoltan alkalmazni. Szabadidőmben szívesen olvasok, utazom.

Hiszek a munkámban! Mélyen egyetértek John Locke szavaival: „A nevelő nagy feladata abban áll, hogy növendékében jó szokásokat s az erény és bölcsesség elveit meggyökereztesse; hogy lassan-lassan betekintést adjon neki az életbe, hogy megszerettesse és utánoztassa vele mindazt, ami kiváló és dicséretre méltó, s hogy ennek megszerzésére lássa el őt erővel, tettre való készséggel és szorgalommal.” (John Locke: Gondolatok a nevelésről)

Diákjai írták:

” – Aranyos, jó fej, segít abban, hogy okosabb legyek,
különleges power point bemutatókat készít, mindig
hoz valami játékot. Marci

 – Év elején azt mondta Mariann néni, hogy rejtély vagyok a számára. Mára megoldott. Áron “

Gál Attiláné 2. osztály

A Debreceni Tanítóképző Főiskolán végeztem 1985-ben.
Ez után két évet óvodában dolgoztam, így jobban megismertem, megértettem hogyan készíti fel az óvoda a leendő első osztályosokat.
Három éves mentálhigiénés képzésen is részt vettem a Semmelweis egyetemen, majd rajz tanári diplomát szereztem Szombathelyen.

Bővebben Gál Attilánéról >>
Nagyon hálás vagyok érte, hogy olyan lehet a munkám, amit rendkívül szeretek csinálni.
Férjemmel együtt 5 gyermeket neveltünk/nevelünk.

Diákjai írták:

” Azért nevezzük őt, mert nagyon kedves, segítőkész és kreatív tanító. A gyerekekkel szemben türelmes, szeretetteljes, szinte úgy foglalkozik velük, mintha a saját gyerekei lennének. A szülőkkel szemben mindig megértő, közreműködő, igyekszik orvosolni a felmerülő problémákat. Gyermekem jó tulajdonságait mindig észreveszi, megdicséri az osztály előtt. Gyengeségeiben pedig bátorítja, ösztönzi. “

 

Rabi Anita 2. osztály

A Kecskeméti Tanítóképző Főiskolán 2011-ben szereztem meg tanítói diplomámat.

Pilisen a Gubányi Károly Általános Iskolában vagyok egy iskolaotthonos lelkes kis csapat osztályfőnöke. Gyermekszeretet, hivatástudat, kreativitás jellemez.

Bővebben Rabi Anitáról >>
Három gyermek boldog édesanyjaként munkámat hivatásként, elhívásként élem meg.

Már gyermekként is sokat jelentett számomra az iskola, központi helyet töltött be az életemben.

Mégis az utolsó lökést, hogy elinduljak ezen a pályán egyik kedves gimnáziumi tanárom adta meg. Ő inspirált arra, hogy a pedagógusi hivatást válasszam.

Úgy vélem a pedagógus személye meghatározó a tanulók életében, ezért nagyon fontos szerepünk van.

A gyermekekkel való foglalkozás az életem részévé vált. A mindennapi pedagógiai gyakorlatok során törekszem arra, hogy a tudásátadás, az aktuális tananyag korszerű köntösben, a gyermekekhez közel álló módon jelenjenek meg óráimon.

Folyamatosan keresem, kutatom azokat a módszereket, eszközöket melyekkel élményszerűvé, gyermekközelivé, játékossá tudom tenni az oktatást.

A tehetséggondozás kiemelt helyet foglal el pedagógiai munkámban, tanítványaimmal folyamatosan veszünk részt különböző tanulmányi versenyeken. Ami leginkább motivál a versenyekre való felkészítésben, hogy ezáltal új kapuk nyílnak meg tanulóim számára. Így lehetőségük nyílik több területen is kibontakoztatni tudásukat, tapasztalatokat szereznek és nem utolsó sorban büszkék lehetnek arra, amit szorgalommal és sok-sok munkával elértek.

Diákjai írták:

” Példamutató egyéniségével igazi, összetartó közösséget sikerült formálnia a 2.b osztályból. Sokat dolgozik azon, hogy az órái színesek, kreatívak, érthetőek legyenek. Saját szabadidejét nem sajnálva, külön programokat szervez, hogy a gyerekek ne „csak” az iskolapadban tanuljanak. Végtelen türelemmel segíti a mindennapjainkat, ugyanakkor pedagógiai módszereivel, következetességével a legtöbbet hozza ki a diákjaiból. 

Kreiniker Sándorné 2. osztály

30 éves pedagógus pályafutásom ideje alatt 24 évig tanítottam átlagos, illetve kimondottan jó képességű gyermekeket, akikkel a tehetséggondozás szinte alapfeladat volt.

Bővebben Kreiniker Sándornéról >>
Jelenlegi iskolámban 6. éve tanítok, és elmondhatom, hogy egy nagyszerű intézményben van lehetőségem napról-napra apró lépésekkel sikereket elérni. Intézményünk integráló többségi általános iskolaként nagy létszámban befogad nem csak ép intellektusú, hanem tanulásban akadályozott tanulókat is. Mondhatni „fordított integrációt” megvalósítva foglalkozunk ép intellektuson belül is nagyon sok magatartás-, figyelem-, beilleszkedési zavarral, tanulási nehézséggel, egyéb pszichés rendellenességgel küzdő, valamint sok autizmussal élő gyermekkel, akik átlagos iskolákban feltehetően a perifériára kerülnének nagyobb létszámú osztályokban. Intézményünkbe kb. 80 %-ban SNI tanulók járnak. Rengeteg öröm forrása – a nehézségeken túl – ezen típusú gyerekek tanítása, melynek során előtérbe helyezzük az élményalapú, tevékenység útján megszerezhető ismeretek átadását nem csupán tanórák keretében, hanem iskolai és iskolán kívüli programokon is. Jelszavunk az: elfogadás, megsegítés. A versenyeztetéssel sosem célom a győzelem, inkább esélyt szeretnék adni tanítványaimnak (és szüleiknek is), hogy megérezzék, megtapasztalják a versenyzéssel járó izgalmat, többletmunkát, eredményt.

Osztálytanítói munkám mellett az alsó tagozatos munkaközösség vezetője vagyok, jelenleg 2 pályakezdő kolléganő mentoraként segítem beilleszkedésüket, illetve rendszeresen – évi 9-10 főt érintően – végzek gyakorlatvezetői munkát főiskolai hallgatók számára intézményünkben töltött gyakorlatuk során.

Vállalt feladataim teljesítésében biztos háttér számomra férjem, és két egyetemista fiam támogatása.

Diákjai írták:

” Folyamatosan figyel arra a mi tanító nénink, hogy minden gyermek szerephez jusson. Az órák nagyon változatosak, és a gyerekek nagyon élvezik a sok játékos feladatot. Mi sem nagyobb bizonyíték rá, hogy a mi osztályunkba kivétel nélkül minden gyerek szeret iskolába járni. De talán ami fontos, a tanár-szülő kapcsolat! Nem csak felszínes, hanem szereti is a gyerekeinket! “

 

Csóra Jánosné – 2. osztály

Ha a tanulni szót halljuk, mindenekelőtt az iskolára gondolunk. Nem mindegy, hogy milyen tanulásról beszélünk, senkinek sem jó a sikertelenség.

Siker és sikertelenség, nagyon fontos fogalmak. Ha képes vagyok a sikertelenségből sikert kovácsolni, akkor beszélhetünk iskoláról. . Pedagógusként a legfontosabb feladatomnak tartom!

Molnár Gáborné – 2. osztály

Magyaralmáson tanítok, második osztályban. Pályámat szülővárosomban – Enyingen- kezdtem, ahol enyhe mértékben eltérő szellemi fejlődésű gyermekek nevelését , tanítását bízták rám. Életre szóló élményekhez és tapasztalatokhoz juthattam így, amiket könyvekből meg sem tanulhattam volna.

Bővebben Molnár Gábornéról >>

Ezek az évek , és ezek a kisgyerekek „ tanítottak meg” arra, hogy nincsen lehetetlen ! Ha játékba vagy játékos keretbe bugyoláljuk úgy a könnyebben, mint a nehezebben elsajátítható ismereteket , akkor nincs az a gyermek , aki ne szeretné magát kipróbálni ! S ha ilyen módon sikerült motiválnom őket a tanulásra, akkor „játszva” érhetem el célomat: minden kisgyermeknek megmutatni mindazt a jót és tudást, ami benne rejlik. Az évek során drámajáték-vezetői végzettséget szereztem, majd elvégeztem egy különleges tanfolyamot is, ahol tanulási technikák tanítására oktattak minket. A Pécsi Tudományegyetemen megszerzett pedagógia szakos végzettségem legfőbb érdeme számomra a kooperatív tanulási technikákban való jártasság megszerzése. A fenti sokféleség módszerével tanítom, nevelem és szeretem az én kis második osztályos tüneményes csapatomat.

Diákjai írták:

” Azért szeretném nevezni a tanítónéninket, mert kedves és segítőkész. A gyerekek érdeke neki a legfontosabb. Minden gyerekét az osztályból ugyanúgy szereti. Odafigyel a testi-lelki fejlődésükre is. Humorral, játékos tanulással jókedvvel és rengeteg szeretettel színesíti meg a gyerekek napjait.

A fiam a télapótól 9 Kriszti nénit kért, hogy neki is, és minden osztálytársának legyen otthon is Kriszti nénije. Észreveszi, ha valami bántja a gyerekeket, és anyai szeretettel foglalkozik velük.

Kevés olyan elhívatott tanár van ezen a pályán, mint Ő! Minden gyermekét egyenként-egyedileg szeret és tanít, persze közben össze is kovácsolja osztályát egy teljes egésszé. Nincsen rossz és jó tanuló! A saját felfogásuk, tudásuk alapján ösztönzi, tolja előre a tanulás felé gyermekeinket. S mind ezt a legnagyobb Szeretettel!

Gyermekünk rossz tulajdonságait, nehézségeit nagyon „szépen” a legnagyobb megértéssel kezeli a mai napig! Ő nem csak tanít, hanem nevel is
Minden rosszból kineveli a gyermekeinket, és minden jóra megtanítja!

Gyermekem második anyukája. Egyik gyermekemet már útjára indította, aki a mai napig visszajár hozzá, szeretettel gondol rá. Kiválóan alapozza meg gyermekem jövőjét. Mindig kiáll gyermekeinkért. Sok-sok segítséget kapunk versenyekre való felkészüléskor. Kiváló pedagógus.

Szívvel-lélekkel végzi a munkáját. Külön, tanórák után, idejét nem sajnálva foglalkozik azokkal a gyermekekkel, akik kicsit gyengébbek. Tanórái jó hangulatúak, játékosak.

Kriszti néni nagyon elhívatott a munkája iránt, lelkesedését a gyermekeknek is átadja, motiváltak a tanulásra. Összetartó, egymást tisztelő közösséget kovácsol az osztályból. A számára fontos emberi értékeket átadja a gyerekeknek. Személyre szabottan fejleszti őket.

A lányom ennyit mondott jószívű! Este hazaértve kérdeztem miért? Mert van két osztálytársam, akik gyengébbek matekból, haladhatnánk gyorsabban, de addig nem megyünk tovább, még ők nem tudják biztosan. Nagyon szereti a lányuk az osztályfőnökét és az nekünk elég.

 

Nyistné Pipis Csilla 2. osztály

Tanítói diplomámat – könyvtáros szakvégzettséggel – 1986-ban szereztem meg Baján, az Eötvös József Tanítóképző Főiskolán. Pályámat egy kis faluban, Csanádalbertin kezdtem, 2. és 4. összevont osztályban. Az ott töltött időben tagiskola vezetőként is tevékenykedtem.

Bővebben Nyistné Pipis Csilláról >>
1989 szeptemberétől tanítok jelenlegi iskolámban, amelynek tíz évig igazgató helyettese is voltam. 2007-ben szakvizsgázott pedagógus lettem közoktatás vezető szakon, ennek eredményeként 2014-től szaktanácsadói feladatokat is ellátok Békés megye területén.

Munkám során változatos módszereket, tanulóimnál az egyéni bánásmódot és a szeretetteljes szigort alkalmazom. Iskolánk katolikus általános iskola, mely Savio Szent Domonkos nevét viseli. Ebben a szellemben, és névadónk példamutató életét figyelembe véve nevelem és oktatom tanítványaimat.

Diákjai írták:

” Sokéves tanítói tapasztalatát gyermekek iránti szeretetével és épp elegendő szigorral ötvözi. Figyelembe veszi a gyerekek egyéniségét, sajátos igényeit. Játékosan, mesék segítségével érdekessé teszi a tananyagot. Használja a modern technika eszközeit. Szívén viseli a gyerekek sorsát. A szülőkkel remek kapcsolatot tart fenn

Pappné Szabó Angéla 3. osztály

Pappné Szabó Angéla vagyok, Mátészalkán tanítok 15 éve a Kálvin János Református Általános Iskolában.

A mindennapi munkám során a legfontosabb az, hogy tanítványaimnak a fontos emberi értékeket úgy adjam át, úgy szolgáljak a gyerekek közt, ahogyan én azt a családomban megtapasztaltam gyermekként.

Bővebben Pappné Szabó Angéláról >>
Elfogadással, a jó tulajdonságok hangsúlyozásával és erősítésével, szeretettel, öleléssel.

Napi munkám során igyekszem a feladatokat úgy a gyermekek elé tárni, hogy az boldogságot jelentsen számukra. Fontosnak érzem azt is, hogy a tudás megszerzése egyféle kihívás, öröm legyen számukra. Ez tapasztalatom szerint csak rugalmas, következetes módszerekkel érhető el, mely olyan elvárást támaszt a gyerek elé, ami bizonyos erőfeszítés árán érhető csak el.

„Légy Isten jóságának élő kifejeződése; jóság ragyogjon a szemeidben, a mosolyodban, meleg, üdvözlő szavaidban.” (Teréz anya)

Ez az én talentumom, ezt szeretném adni az iskolában is a tanítványoknak, szülőknek, kollégáknak egyaránt.

Diákjai írták:

” Mert Ő az, aki szerteágazó tudása mellett úgy tanítja gyermekeinket, hogy észre sem veszik a az idő múlását. Hiszen szeretete sugárzó, odaadásra kimeríthetetlen forrásokból ered, olyan pluszt adva ezzel gyermekeinek, hogy szinte szárnyalnak a mindennapokban. Velük örül, nevet. “

Neid Tímea – 3. osztály

Szívügyemnek tekintem, hogy a hivatásom ne váljon rutinszerűvé, hanem újabb és újabb ötleteket kitaláló, minden felfedezésre váró újdonságra nyitott, valamint élményekben gazdag, játék orientált legyen.

Bővebben Neid Tímeáról >>
Számomra a legfontosabb, hogy feltétel nélküli szeretettel, odaadással, dicsérettel, az együttes munka örömével ösztönözzem a gyermekeket a jó teljesítmény elérésére. Mindezt tesszük úgy, hogy észrevétlenül léphessék át saját határaikat, fedezhessék fel a világot, s benne önmagukat.

Minden adandó alkalmat megragadok, hogy szépre, jóra, odafigyelésre, együttműködésre, egymás elfogadására neveljem az osztályomat.

Fáradhatatlanul dolgozunk azon, hogy mindenki megtalálhassa a saját érdeklődésének, képességeinek megfelelő versenyeket, amelyeken kiemelkedő eredményeket érünk el, így növelve önbizalmukat, sikerélményüket.

A LÜK (Logika Ügyesség Kitartás) oktatójáték mindennapi használatával sikerült elérnem, hogy még boldogabban, sikeresebben és élménydúsabban élhessék meg a gyermekek a kisiskolás éveiket, a gyermekkorukat.

Diákjai írták:

” Timi néni mindenkor szem előtt tartja diákjai eredményességét, ösztönzi őket, hogy bátran méretessék meg magukat. Órákon sokat gyakorolhatja a gyerekeket, mindent megtesz azért, hogy tudásuk elmélyüljön. Sok csapatmunkával, játékosan próbálja bevezetni az új típusfeladatokat. Sokat beszélget a gyerekekkel, nem csak tanítja,hanem ismeri is őket. “

Islai Gáborné Rita  3. osztály
48 éves vagyok, két felnőtt lány büszke édesanyja.
2002-ben végeztem Debrecenben, a Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskolán.
Jelenleg Budapesten, a XIV. kerületben a Hunyadi János Ének-zenei,Nyelvi Általános Iskola 3.osztályában tanítok.

Bővebben Islai Gáborné Ritáról >>
28 éve dolgozom tanítóként.
A munkámat és a gyerekeket nagyon szeretem.
Örömmel és büszkeséggel tölt el,hogy tanító vagyok.

Diákjai írták:

” Rita néni fő nevelési elve, hogy a gyerekeket megtanítsa tisztelni a másikat. Se szóban, se tettekben ne bántsák a másikat és óvják a gyengébbet. Egyszerre szigorú és engedékeny. Igazi „tyúkanyó” a gyerekek körében. “

Rácz-Nagy Zsuzsa 3. osztály

Rácz-Nagy Zsuzsa tanító-könyvtár, informatikus és fejlesztő pedagógus vagyok. Hat éve tanítok a bárándi általános iskolában az alsó tagozaton minden tantárgyat, felső tagozaton informatikát. Két éve az alsós munkaközösséget is vezetem.

Bővebben Rácz-Nagy Zsuzsáról >>
Számomra megtisztelő volt, hogy abban az iskolában oktathatom a gyermekeket, ahol én magam is tanultam, s ösztönöztek az álmaim megvalósítására. Már kisgyermek korom óta tanító néni szerettem volna lenni. S kitűzött célomért szívvel-lélekkel mindent meg is tettem. Utamon mindig segített, támogatott egy-egy mentor, példakép. Hiszem, hogy tanítani csakis szívből lehet. A mottóm is jelzi, hogy minden gyermek különleges, tehetséges valamiben, s nekünk a fő feladatunk, hogy ebben támogassuk, segítsük őket. Ebben partner még a szülő is, akikkel egy célért küzdünk, a gyermekekért. Az első lépéseket mi tesszük meg a diákokkal, mi indítjuk el őket azon az úton, mely egész életére is kihathat. Ezért is nagyon fontos a mi munkánk. A tehetséggondozás mellett különösen fontos számomra a felzárkóztatás is. Mindenkit önmagához képest értékelek, fejlesztek, tanítok. Pedagógiai módszerem tárházát igyekszem folyamatosan bővíteni, hiszen minden kisgyermek más és más, így mindenkihez más kulcs, út szükséges. A kor vívmányai is segítségemre vannak ebben, hiszen ma az infokommunikatív világban élünk, s ezen eszközökkel is közelebb lehet hozni a tananyagot. Igyekszem mindig bátorítani őket, s következetesen nevelni, tanítani. Számos megyei, területi és országos versenyen megmérettetik magukat a diákjaim nagyon szép eredményekkel. Nagyon szeretnek tanulni, versenyezni, megmutatni, hogy mire képesek.

Bízom benne, hogy még nagyon sok kis gyermeket taníthatok szépre és jóra.

Diákjai írták:

” Nagyon kedves, figyelmes és türelmes a gyerekekkel. Minden órára felkészülve megy és meglepetéssekkel várja a tanulóit. Szülőkkel is nagyon közvetlen és bármikor-bármibe segítőkész. “

Bene Judit – 3. osztály

Bene Juditnak hívnak, Jászberényben a Bercsényi Miklós Általános Iskolában tanítóként (jelenleg 3.osztály) és mellette fejlesztő pedagógusként igyekszem átadni tudásomat a tanulóknak. 1998-ban végeztem a jászberényi Tanítóképző Főiskolán, majd 2005-ben az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Karon nyelv- és beszédfejlesztő pedagógusi illetve szakvizsgázott pedagógusi végzettséget szereztem.

Bővebben Bene Juditról >>
2007-ben Székely Bertalan különdíjat vehettem át a Pest Megye Pedagógusa tanítási versenyen, illetve 2016-ban a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Jászberényi Tankerülete és a Jászberény Városi Önkormányzat jóvoltából nevelő -oktatói munkám elismeréseként emlékplakettben részesültem. Munkám során célom,hogy diákjaim játékosan és a megtapasztalás útján sajátítsák el az ismereteiket
.Óráimon nagy hangsúlyt kap az integrált és differenciált oktatási forma,ahol a tanulók saját képességeikhez mérten tudnak fejlődni,növekedni.Nagyon büszke vagyok az osztályomra! Fantasztikus gyerekek akik jóban…..és rosszban együtt vannak!
Mottóm: Az iskola arra való, hogy az ember
megtanuljon tanulni,
hogy felébredjen tudásvágya,
megismerje a jól végzett munka örömét,
megízlelje az alkotás izgalmát,
megtanulja szeretni, amit csinál,
és megtalálja azt a munkát, amit szeretni fog.”
Dr. Szentgyörgyi Albert

Diákjai írták:

” Ötletesen, remek feladatokkal tanít, melyet nagyon élvezetesnek tartanak a tanulók. A helyi adottságokat, lehetőségeket megtalálja, alkalmazza az oktatásban (lovastanya, jégpálya, méteráru bolt..) Igazi közösséget formál az osztályban, együttműködésre, elfogadásra ösztönöz. “

Czápicz Ágnes  3. osztály
2009-ben végeztem a debreceni Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskolán. Jelenleg a Csaholci Általános Iskolában tanítok. Szerencsésnek érzem magam, hiszen iskolánk igazgatója a Nemzeti Pedagógus Kar alelnöke, Iszák Tibor, aki jó vezetőként segíti, támogatja magam és kollégáim pályafutását.

Bővebben Czápicz Ágnesről >>

Munkám során igyekszem a legjobbat kihozni magamból. A legfontosabb számomra, hogy diákjaim jól érezzék magukat az iskolában, szeressenek tanulni. Hiszek tanítványaim tehetségében, melynek kibontakoztatásához minden szükséges segítséget és támogatást megadok nekik. Különböző versenyeken számos szép eredményeket értünk el együtt. Egy jó pedagógus nem csak oktató-nevelő munkát végez, hanem egy kicsit édesanyjuk, barátjuk is tanítványaiknak.Ezért én is sokoldalú vagyok: ha kell, vigaszt nyújtok nekik, biztatom, átölelem őket, családi gondjaikat meghallgatom, tanácsokat adok, velük együtt játszok, ünnepelek.

Diákjai írták:

” Rendkívüli, minden órára felkészül, becsületes. Mert ő a kedves és önfeláldozó, okos, odafigyel a gyermekekre és, ami az én számomra nagyon fontos, hogy minden gyermekkel egyformán bánik, kihozza a gyermekből a legtöbbet, a legjobbat, amiért nagyon hálás vagyok. “

Rétváriné Mészáros Mária 3. osztály

1990-ben végeztem el a főiskolát, s azóta tevékenykedek ezen a pályán. Először falun tanítottam, majd szülővárosomban, Makón. 1994-ben kerültem Dunakeszire a Szent István Általános Iskolába, s azóta is itt végzem a nevelő-oktató munkát.

Bővebben Rétváriné Mészáros Máriáról >>
Elvem, hogy szeretettel és megfelelő határozottsággal, következetességgel kell a felnövekvő nemzedék felé fordulni. A tanórákon törekszem arra, hogy a tananyag elsajátítása játékosan, mozgással, tevékenykedtetéssel összekapcsolva történjen. A sport, az egészséges életmód fontos a tanítványaim életében. Erre ösztönzöm őket azzal, hogy én magam is sportolok, versenyekre járok, illetve versenyeztetem nebulóimat. A testi megmérettetés mellett hangsúlyt fektetek az elme, a tehetség gondozására is. Ezért választottam az Önök által meghirdetett levelezős versenyt is.

Diákjai írták:

” Marika néni egy elfogadó, nyitott személyiség, aki példát mutat gyermekeinknek. Óráiba a tananyag elsajátításán kívül vidámságot, mozgást, kreativitást csempész ne. Tanítványaiban a pozitívumot keresi szavakkal, tettekkel dicséri, motiválja őket. “

Vígh-Németh Nóra – 3. osztály

Vígh-Németh Nóra vagyok, a Dunakeszi Szent István Általános Iskola tanítója.

Bővebben Vígh-Németh Nóráról >>
Sokáig nem tudtam, hogy pedagógus szeretnék lenni, bár mindig is foglalkoztam gyerekekkel. Három gyermekem van, a velük itthon töltött időszak alatt végeztem el a tanítóképző főiskolát, 2012-ben diplomáztam. Azóta iskolánk tantestületének lelkes tagja vagyok. Eleinte testnevelést és angolt tanítottam alsó tagozaton, majd 2015-ben lettem osztálytanító. Nagyon szeretem ezt a hivatást, óriási öröm és büszkeség látni, hogyan válnak iskolaéretté, majd hogyan fejlődnek tovább a gyerekek. Már első osztály óta részt veszünk levelező versenyeken, hiszen a tanítványaim nagyon élvezik, és így már egész korán megtanulják a csapatmunka rejtelmeit.

 

Grenerczyné Csoó Erika – 4. osztály
21 éve vagyok pedagógus, 2000 óta az egri Szent Imre Katolikus Általános Iskolában. A tanítványaim számomra olyanok, mint 1-1 kedvenc könyvem a képzeletbeli könyvtáramban.

Bővebben Grenerczyné Csoó Erikáról >>

Bármelyiküket veszem le a “polcról” biztosan tudom, hogy tartogat számomra egy tanulságos történetet, egy izgalmas családregényt vagy gondolatindító bölcseletet. Szerencsés vagyok, hogy nemcsak tanárukként gondolnak rám, hanem bizalmasuk, együttérző mamájuk, cinkos barátnőjük, lelkesítő “edzőjük” is vagyok. Az idei osztályom különösen szívesen vesz részt közös tanár-diák-szülő programokon. Tavaly a Szent László év kapcsán készítettünk egy pályázatot, ahol díjat ugyan nem, de kiemelt dicséretet kaptunk. Boldog vagyok, hogy ennyi sikeres, tehetséges életutat követhetek nyomon, támogathatok tanítóként. Biztos vagyok benne, hogy a bennük elvetett mag, rengeteg gyümölcsöt hoz majd még, és nekünk pedagógusoknak és szülőknek mindössze annyi a feladatunk, hogy karókként támasszuk, támogassuk őket, hogy minél magasabbra jussanak.

Diákjai írták:

” Erika néni a gyerekek személyre szabott motiválásában kimagasló munkát végez. Folyamatosan figyeli a versenykiírásokat, az alkalmas gyerekek figyelmét, erre felhívja, ösztönzi őket. Nagyon jó érzésekkel meglátja egy-egy gyerek tehetségét, önbizalmukat támogatja, erősíti. “

Gyöngy Veronika 4. osztály

1979 óta tanítok. A veszprémi 2.sz. Általános Iskolában-ma Cholnoky Jenő Általános Iskola – kezdtem pályámat 18 évesen a város egyetlen képesítés nélküli tanítójaként.

Bővebben Gyöngy Veronikáról >>
Ezt az állást azért kaphattam meg, mert édesanyám is ebben az iskolában tanított, és ő akkor már kormányplakettel , és miniszteri dicsérettel, valamint sok más kitűntetéssel elismert pedagógus volt. Levelezőn elvégeztem a győri Apáczai Csere János Tanítóképző Főiskolát, közben folyamatosan készítettem fel sikeresen versenyekre,érettségire.(utóbbira magán órákon)

18 év után intézményt váltottam, az ösküiTasner Antal Általános Iskolába mentem tanítani. Itt a tanulási nehézségekkel küzdő tanulók, továbbá sajátos nevelésű- és beilleszkedés zavaros gyerekek tanításában mélyedtem el. Versenyezni ugyan nem tudtunk, de az élet nagy csatáit nyertük meg az olvasás írás képességének birtoklásáért. Itt 14 évig voltam osztályfőnök, és kulturális munkámmal teljesítettem be azt a pedagógiai attitűdöt, mely szerint mindenki tehetséges valamiben.

A veszprémi Hriszto Botev Német Nemzetiségi Általános Iskola Malomvölgy Általános Iskolájában (Felsőörs) éve dolgozom. 4 osztályfőnökként, jelenlegi osztályommal, akik jó képességű tehetséges gyerekek.

Több versenyen mérettük meg magunkat, mindenhol az élmezőnyben végeztünk. A Böngész országos levelező versenyen olvasásból 2. osztályos csapatom csak fél ponttal maradt le az első helyezéstől, egyéniben az elmúlt évben Glóriám 4. helyezése volt a legjobb, és ez évben is hasonló sikereknek nézünk elébe.

Úgy gondolom, nagy szükség van az összemérésekre, hogy láthassuk tudásunk valós alkalmazóképességét. Köszönet a Böngész lelkes munkacsapatának a korrekt értékelésért, a gyermekközpontú feladatokért.

Diákjai írták:

” Kellőképpen szigorú tanító néni, jól elmagyarázza a feladatokat és azokat számon is kéri. A gyengébb képességű tanulókat is felkarolja, segíti, ezáltal az osztályközösségek is erősíti. Tanulói biztos tudással mehetnek felső tagozatba. “

Kovác Teodóra – 4. osztály

Kovác Teodóra Sarolta vagyok , 45 éves. Férjemmel 2 gimnazista fiúgyermek szülei vagyunk. 1994 – ben végeztem Nyíregyházán a Bessenyei György Tanárképző Főiskolán tanító , majd 1996 – ban olasz nyelvtanári szakon.

Bővebben Kovác Teodóráról >>

Jelenleg Encsen a Szent László Katolikus Általános Iskolában tanítok 4. osztályban. A tanító személye, személyisége nagyon meghatározó a gyermekek életében. Ennek tudatában igyekszem a tananyag átadásán túl azt a nemes feladatot is megvalósítani, melyet keresztény pedagógusként hiszek és vallok : “Szeretetben nevelni és szeretetre nevelni , odaadásban nevelni és odaadásra nevelni ! ” Fontosnak tartom , hogy a tehetséges gyermekek megmérettessék magukat és bizonyítsanak különféle versenyeken. A Keltegető csapatversenyen az elmúlt tanévben elért 3. helyezés arra ösztönzött minket, hogy több tantárgyból is nevezzünk. Így idén a matematika – és környezetismeret csapatverseny feladatait nagy lelkesedéssel várták és készítették a gyerekek, különös öröm volt számukra a projectmunka, ahol kreativitásuk kibontakoztatására is lehetőségük nyílt. Megtisztelő  a jelölésem, amit a szülőknek és gyerekeknek egyaránt köszönök ! Közös mottónk így hangzik : ” Ha jó magot ültetünk, egész életében virágzik ! ”

Diákjai írták:

” Lelkiismeretes, pontos és következetes pedagógus. Határozott és rendszeres felkészítő munkájának köszönhetően több gyermek jut el versenyekre. Türelme határtalan. Érthetően magyaráz a gyermekek számára.”

Háló Anikó 4. osztály

Háló Anikónak hívnak, 1992. szeptembere óta tanítok a jászjákóhalmi IV. Béla Általános Iskolában. Jelenleg a 4. osztály osztályfőnöke vagyok, és 7 éve segítem Diákönkormányzatunk munkáját.

Bővebben Háló Anikóról >>
A szakmámat hivatásomnak tekintem, ezért mindig szem előtt tartom tanítványaim egyéni oktatását, nevelését, fejlesztését. Fő célom,hogy minden tanulót a saját képességeihez mérten maximálisan fejlesszem. Ennek érdekében a tanórán kívüli tevékenységeket sokoldalúan és változatosan kihasználjuk, többek között tanulmányi versenyek keretében. Már második tanévben veszek részt pályázati kereteken belül a Tanoda programban. Ez év februárja óta pedig a Bari Shej program munkáját erősítem szakmai megvalósítóként. Két felnőtt gyermekem ,és két tündéri fiú unokám van.

Diákjai írták:

” Lendületes, kitartó, határozott. A gyerekek felnéznek rá, megbíznak benne és szeretik. Minden lehetőséget megragad, hogy valami többletet, pluszt adhasson tanítványainak. A korszerű technikai eszközöket bámulatos kreativitással használja, hogy érdekessé, színvonalassá varázsolja velük a nehéz anyagokat is. Odafigyel minden diákjára, a lemaradókat és a kiemelkedőket egyaránt a legjobb teljesítményre ösztönzi, versenyezteti őket. “

Képes összefoglaló a tavalyi Év tanítója rendezvényről

A 2016/2017-es tanév Év tanítója díj jelöltjei

 
Kovács Katalin 1. osztály

Kovács Katalinnak hívnak, 2009-ben végeztem Szombathelyen a Nyugat-magyarországi Egyetem Savaria Egyetemi Központ tanító szakán. Jelenleg Vas megye egy kis falujában Pecölben a Gróf Erdődy Ferenc Tagiskolában tanítok, ahova 2013-ban kerültem.

Bővebben Kovács Katalinról >>
Egy idézetet szeretnék megosztani, mely az Igazgatónőm hitvallása a pedagógiáról:

„Egy jó tanár fogja a kezed, nyitja az elméd és megérinti a szíved”

Bízom benne, hogy eddig és ezután is ebben a szellemben tudtam és tudom végezni hivatásomat.

Diákjai írták:

” Mert nagyon szereti a gyerekeket és a gyerekek is őt. Bármilyen kéréssel, kérdéssel fordulhatunk hozzá, ha tud, segít. Mert, ha valamelyik gyerek nem ért valamit, elmagyarázza akár többször is. Különböző tanulmányi versenyekre is szívesen felkészíti a gyermekeket.”

Gáspárné Dezső Eszter  1. osztály

1985-ben Győrben az Apáczai Csere János Tanítóképző Főiskolán szereztem a tanítói képesítést testnevelés szakirányon. 2009-ben a NYME Apáczai Csere János Karon szociálpedagógusként végeztem.

Bővebben Gáspárné Dezső Eszterről >>
Harminc éve vagyok a pályán. Jelenleg a Látrányi Fekete István Általános Iskolában első osztályosokat tanítok. Fontosnak tartom a tehetséggondozást. Mottóm : „Mindenki tehetséges valamiben!”

Diákjai írták:

” Azért szeretném nevezni Eszter nénit, mert türelmének, tapasztalatának és modern ötleteinek köszönhetően a gyerekek örömmel tanulnak. Lehetőséget kapnak tanítójuktól személyiségük kibontakoztatására. Az alapok elsajátítása mellett hangsúlyt fektet a kreativitásra, felismeri a gyerekek erősségeit. Kihasználja a tél adta lehetőségeket, a testnevelés órákon szánkóznak, korcsolyáznak. “

Mészáros Gabriella – 1. osztály

38 éves vagyok, egy 8 éves kislány boldog anyukája. 2001-ben a bajai Eötvös József Főiskolán magyar, majd az ELTE-n matematika műveltségterületen bővítettem a tudásom. Hiszem, hogy “jó pap is holtig tanul”, szeretek fejlődni, és szerencsére a munkám a hobbim.

Bővebben Mészáros Gabrielláról >>
A 17.kerületi Újlak Utcai Általános, Német Nemzetiségi és Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Iskola nagyszerű tantestületét harmadik éve van lehetőségem erősíteni. Sikeresek csak úgy lehetünk, ha őszintén szeretünk és szeretve vagyunk. Ilyen közeget és lehetőséget csak a gyerekek körében, az oktatás területén kaphatunk. Ha mellé még gyermeklelkű felnőttekkel is összehoz a sors, akkor pedig egy ilyen “versenyre” is eljutunk.

Diákjai írták:

” Gyermekközpontú, a gyerekek is nagyon szeretik. Pozitívan áll a gyermekekhez. Segíti őket a tanulásban. Humorral old meg nagyon sok dolgot és ez számunkra pozitív. Rengeteget játszik a gyerkőcökkel, miközben persze tanítja is őket. Igazságos mindenkivel. Partnerként kezeli a gyerekeket. “

Varga Erika 1. osztály

Egy kis létszámú makói két-tannyelvű egyházi általános iskolában tanítok már több mint 20 éve, mint általános iskolai tanító. Férjemmel és 2 gyermekemmel élek itt. Munkámat nagyon szeretem és mindig keresem benne az új lehetőségeket, kihívásokat.

Bővebben Varga Erikáról >>
Fontosnak tartom,hogy a tehetséges gyermekek induljanak versenyeken és bátran vessék bele magukat a tanulás- és munka folyamatába. Ezért is nevezem tanítványaimat a Böngész versenyre,különböző tantárgyakból. Együtt dolgozva velük szép eredményeket tudunk elérni. Nagyon büszke vagyok rájuk.
Tavaly előtt az országos Keltegető csapatversenyt nyertük meg. Tavaly angolból a 4-kes fiúkkal országos 2.helyet értünk el. Az idei évben első osztályos gyerekeket indítottam matematika és környezet tantárgyakból. Izgatottan várjuk az eredményeket.

Diákjai írták:

” Azért Erika nénit neveztük a díjra, mert ő igazán megérdemli. Olyan játékos matek órákat tart, ahol sok eszközt használ, mindent szemléltet, nagyon kreatív, inspirálja a gyerekeket a tanulásra.

Bakos Ilona  1. osztály

Az egyik legszebb hivatás a miénk, hiszen, ahogy Németh László mondta: ”Azért vagyok tanár, hogy a természetnek nyers gyémántját, szép vigyázattal, csendben csiszoljam kristályba.”  Minden gyermekben ott rejtőzik a tehetség.

Bővebben Bakos Ilonáról >>
Több, mint 10 évig foglalkoztam SNI-s, BTMN-es tanulók fejlesztésével, voltak közöttük is, akiket versenyekre készítettem fel és vannak, akik azóta is versmondással, színjátszással foglalkoznak, középiskolát végeztek, felsőoktatásba járnak. Mostani osztályomban segítem a matematikai tehetségek felismerését és kibontakozását, az „Így tedd rá” módszert alkalmazva a néptánc és népdaléneklés apró gyöngyszemeit felfedezni.  Pedagógiai munkámban fontos a gyermek tisztelete és szeretete, az osztályban a biztonság és a harmónia megteremtése, ahova minden kisdiák örömmel és szívesen jön új dolgokat felfedezni, megismerni.

Egy szülő írta:

” Személyisége öntudatlanul is nyugalmat áraszt maga körül. Osztály tantermet otthonossá dekorálta, úgy hogy a „díszítések” észrevétlenül tanítanak és ismeretet terjesztenek. Jól ismeri tanulóit, elfogadja a különböző személyiségeket és tolerálja hibáit. Értékeli a különlegest, nem fél tőle, hanem örül neki, azt emeli ki amit a diák tud. 

Bury Katalin – 1. osztály

Tanítói diplomámat 1988-ban kaptam meg a Budapesti Tanítóképző Főiskolán ének-zene speciális szakkollégiummal. 8 év tanítás után néhány évig a Zuglói Polgármesteri Hivatal Oktatási Osztályán intézményi koordinátorként dolgoztam, s ez idő alatt tanügyigazgatási szakvizsgát is szereztem.

Bővebben Bury Katalinról >>
A koordinációs munka mellett két gyerekcsoportnak tartottam színjátszó foglalkozást, illetve egy évig 9. osztályos, fordított integrációban tanuló, mozgássérült fiatalok drámacsoportját vezettem. 11 éve tértem vissza a Zuglói Munkácsy Mihály Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola alsó tagozatára, ahol nagyfelmenő rendszerben tanítok magas létszámú osztályokat. A több oldalról megközelített, tantárgyi alapozó munkám mellett, jelenleg is vezetek zenés színjátszó csoportot, ahol kizárólag a gyerekek kreativitására építve alkotunk és adunk elő saját darabokat. Fontos szakmai állomásnak tekintem a Pécsi Tudományegyetem pedagógia szakának elvégzését, valamint a Károli Gáspár Református Egyetemen szerzett – mentor vezetőtanár irányultságú – pedagógiai szakvizsgát. Legfőbb célom, hogy mind diákjaimat, mind az általam mentorált pályakezdő tanítókat, minél több pozitív hatás érje az iskolában, ezért pedagógiai hitvallásom elsősorban az élménypedagógiára épül, s folyamatosan abból táplálkozik.

Szülő írta:

” Határozott, a gyerekek felnéznek rá és szeretik. A gyerekeket nem csak egyénileg ismeri jól, hanem a közösség építésére is nagy hangsúlyt fektet. Sok iskolán/tanítási időn kívüli programot szervez a gyerekeknek. “

Csóriánné Áj Margit 2. osztály

Csóriánné Áj Margit vagyok. 1988-ban végeztem a Zsámbéki Tanítóképző Főiskolán.   A pestszentlőrinci Kandó Téri Általános Iskolában tanítok 23 éve.

Bővebben Csóriánné Áj Margitról >>
Mindig arra törekedtem munkám során,  hogy élményszerűbbé tegyem a tanítványaim számára az iskolát. Minél több lehetőséget ajánljak fel számukra,  hogy kibontakoztathassák képességeiket, és a sikerélmények pozitív hatása ösztönözze őket a tanulásban. Jelenlegi osztályommal és egy nagyon támogató szülői közösséggel  nagy öröm és nem feladat együtt dolgozni.

Szülő írta:

” Az egész osztály feltétel nélkül szereti, példának tartja. Kimagasló személyiség, intelligens, kedves, erős, szeretni való jellem. Nem „csak” fantasztikus tanító, hanem emberileg, erkölcsileg is erős háttér országot nyújt a gyermekeknek. A gyerekek szeretnek iskolába járni! Mindenkinek jut a szeretetéből, pótmamijuknak nevezik.

Nagyné Szűcs Zsuzsanna 2. osztály

Nagyné Szűcs Zsuzsanna vagyok, a Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskolában tanítok, jelenleg másodikos kisdiákokat. Tanítói pályámat elhívásként élem meg, már kisgyermek korom óta tudatosan készültem rá, és boldogsággal tölt el, hogy az életemben azt csinálhatom, amit a legjobban szeretek.

Bővebben Nagyné Szűcs Zsuzsannáról >>
A legfontosabb számomra, hogy tanítványaim jól érezzék magukat az iskolában, szeretetteljes, következetes nevelést, megfelelő tudást kapjanak, melyre építhetnek majd a mindennapi életben. Igyekszem minden gyermeket képességeinek megfelelően tanítani, tehetségüket kibontakoztatni, fejleszteni. Törekszem arra, hogy egyre erősödő hittel,folyamatosan bővítsem tudásomat, valamint igyekszem a modern pedagógia eszközeit és módszereit a munkám során átgondoltan alkalmazni. Szabadidőmben szívesen kertészkedek, mindenféle kreatív tevékenység kikapcsolódást jelent számomra, mellyel alkothatok, szebbé tehetem környezetemet.

Pedagógiai hitvallásom:

„Tégy meg minden jót, amit megtehetsz,
Minden eszközzel, mit igénybe vehetsz,
Minden módon, ahogy teheted,
Minden időben, amikor ezt lehet,
Tedd meg mindenkiért, akiért tudod,
Mindaddig, amíg csak bírod!”
                           /John Wesley/

Egy szülő írta:

” A mi tanító néniknek a tanítás a hivatása. végtelen szeretet, kedvesség jellemzi. Következetes. Személyes, egész életével tanít és nevel. Hitelét szakmai felkészültsége adja.  A gyerekek nagyon szeretik. A vallás szemléletével terelgeti gyermekeinket a helyes út felé. “

Stanyó Edina – 2. osztály

24 éve vagyok a pedagógus pályán. Számomra pedagógusnak lenni hivatás,nem csupán munka. A célom, hogy tanítványaim olyan biztos alapokat szerezzenek,amellyel sikeresek lesznek a nagybetűs élet bármely területén úgy,hogy egyéniségüket,értékeiket  megőrzik.

Bővebben Stanyó Edináról >>
Jelenlegi munkahelyem a Győri Tánc-és Képzőművészeti Általános Iskola Szakgimnázium  és Kollégium egy kincsessziget,ahol rengeteg tehetséges gyermek vesz körül, mindenben támogató szüleikkel és egymásra odafigyelő kollégákkal. A kiemelkedő képességű tanulókkal már első osztálytól kezdve különféle versenyeken veszünk részt és érünk el szép eredményeket,melyek tovább inspirálnak bennünket.Fejlesztő pedagógusként fontosnak tartom a valamiben hátrányos helyzetű gyerekek felkarolását,felzárkóztatását is.

Szülő írta:

” Nagyon pozitív személyiség, aki az első perctől szimpatikus volt a gyerekeknek és nekünk is. Egy igazi „szívvel-lélekkel” tanító néni, akin látszik, hogy imád tanítani. A mosoly soha nem hiányzik az arcáról. Velünk szülőkkel is nagyon közvetlen és segítőkész. “

Gacsalné Sándor Csilla 2. osztály

2005-ben szereztem tanítói  diplomát, és még ebben az évben tanítani kezdtem a Gyóni Géza Általános Iskolában, ahol hamarosan osztálytanítóvá neveztek ki. Lassan 12 éve tanítok másokat, de a mai napig tanulok én is – a legtöbbet a munkámról és elsősorban a tanítványaimtól.

Bővebben Gacsalné Sándor Csilláról >>
Néhány gondolatot megosztanék a tapasztalataim közül – melyek az eddigi évek alatt meghatározták pedagógiai szemléletemet, módszereimet.
Olyan ember tanítását vagyunk képesek befogadni, aki hiteles, tiszteletreméltó személy, a gyerekek tiszteletét pedig csak személyes példamutatással és fáradhatatlan következetességgel tudjuk kivívni. Nehéz helyzetekben sem szabad elveszíteni humorérzékünket, mert egy cseppnyi humorral minden feszültséget, nézeteltérést el lehet simítani. És végül, de nem utolsó sorban, ismernünk kell gyökereinket, őriznünk a múlt kincseit, de emellett nyitottnak kell lennünk a jövő változásaira, a modern kor újításaira is.
Gacsalné Sándor Csilla

Szülő írta:

” Nagyon barátságos, „tyúkanyó” típus, akihez a gyerekek bármikor odaszaladhatnak egy-egy ölelésre. Vidám természetével, játékos feladataival feldobja a gyerekek napjait. Varázsszavak használatával fegyelmezi a gyerekeket, akik így jobban odafigyelnek rá. Rengeteg dalt, népi játékot tanultak együtt. “

Pozsár Andrea 2. osztály

Tanító, tánc-és dráma tanár, mesterpedagógus vagyok. Innovatív pedagógusnak tartom magam, mert az önképzés, a szakmai megújulás munkám része. Pedagógiai hitvallásom: szeretettel nevelni, szeretettel tanítani.

Bővebben Pozsár Andreáról >>
Tanóráimon arra törekszem, hogy minél jobban felkeltsem tanítványaim figyelmét, érdeklődését új és érdekes ötletekkel, módszerekkel. A tehetséggondozás munkám kiemelt területe, tanítványaimmal számos városi, megyei és országos versenyen értünk el szép eredményt.  Évek óta szervezem iskolánk nyári tematikus táborait. A tantestület tagjaként aktívan közreműködök az intézményi dokumentumok elkészítésében, pályázatok írásában is.

Egy szülő írta:

” Gyermekem gyenge ceruzafogással, negatív óvodai gyógypedagógiai jellemzés után indult első osztályba, ahol a tanítónő a sokféle- nem csak tankönyvi – módszerrel, különböző feladatlapokkal oly mértékben megszerettette az írást vele, hogy most már nagy örömmel, gyorsan, lendületesen és többnyire hibátlanul ír. Változatos tanítási módszerek miatt, gyermekem kedvenc tantárgya lett a matematika, és ezért bátran indult a Böngész csapatversenyen, ill. szívesen old egyénileg is plusz feladatokat. “

Vadászné Karácsony Rita – 2. osztály

Vadászné Karácsony Rita vagyok,43 éves,egy 14 és egy 6 éves gyermek édesanyja. 1996-ban végeztem Győrben olasz nyelvi, illetve általános iskolai tanítóként, és még pályakezdőként 21 évvel ezelőtt kerültem Darnózselire a Szigetköz Körzeti Általános Iskolába, ahol jelenleg is dolgozom (Tehát első és egyben egyetlen munkahelyem 21 éve).

Bővebben Vadászné Karácsony Ritáról >>
Bár a munka mellett elvégeztem Budapesten a Pénzügyi és Számviteli Főiskolát, de soha nem akartam elszakadni a tanítói pályától és valószínű nem is fogok,hiszen gyerekkori álmom vált ezzel valóra. Kezdetben német nyelvet tanítottam, de 15 éve csak 1.és 2. osztályos gyerekekkel foglalkozom, akik igazán közel állnak a szívemhez , én vezetem be őket az írás, olvasás számolás rejtelmeibe az óvoda után. Rövid bemutatkozásomat azzal zárnám, hogy ha megkérdeznék tőlem,ki válhat igazán az év tanítójává. Én a következőket válaszolnám: Szerintem a jó pedagógus nem csak tanít és nevel,hanem egy kicsit édesanyjuk is tanítványaiknak,illetve kicsit barátjuk is,és ami nagyon fontos egyenrangú partnernek tekinti a gyermekeket. Én mindig ennek elérésére törekedtem az elmúlt 21 évben, és erre is fogok törekedni ezután is. Végül, de nem utolsó sorban szeretném megköszönni  volt és jelenlegi tanítványaimnak a jelöléseket és az elismerő szavakat,amely nagyon jól esett nekem!!!

Szülő írta:

” 1 és 2. osztályban volt lányom osztályfőnöke. Ő tanította meg az olvasás, írás, számolás rejtelmeire. Nagyon kedves, segítőkész, bár néha szigorú, de a mai napig is bátran fordulhatnak hozzá a gyerekek és mi szülők is. Amit Rita néninél megtanultak a gyerekek még mindig tudják és fejlesztik. Kedves, aranyos, nagyon szeretik a gyerekek. Kiváló tanárnő. “

Pólya Andrea 2. osztály

56 éves vagyok, két lánygyermeket neveltem fel és egy 8 hónapos kisfiú boldog nagymamája . 22 éve dolgozom pedagógusként. A tanítás mellett évekig fejlesztő pedagógusként is tevékenykedtem.

Bővebben Pólya Andreáról >>
A Tanítóképző Főiskolán természetismeret szakterületen végeztem. Fontosnak tartom, hogy a kezem alól kikerülő gyermekek a természetet, a természetben zajló jelenségeket ismerő, a természetet védő felnőttekké váljanak. Ezt az alapot igyekszem megadni nekik.Híve vagyok az élménypedagógiai oktatásnak, ezt csinálom már nagyon rég óta. Azt vallom, hogy amit a gyerekek saját tevékenységük során az őket körülvevő természetben megtapasztalnak, sokkal több maradandó ismeretet kapnak, mint a száraz tankönyvi anyag. Épp ezért sokszor végzünk különböző kísérleteket, számtalan projektben veszünk részt, pl. Gomba-projekthét, “Fű Benő készítése, stb. Fontosnak tartom, hogy a gyermekek megtapasztalják a közös munka örömét is. Ezért jelentkeztünk a versenyre. Jó volt látni a gyerekek és természetesen a szülők lelkesedését is. Nagy izgalommal várták az új feladatokat, és a legjobban a kreatív feladatoknak örültek. A csapatból néhány gyerkőc kerületi környezetismereti vetélkedőn 4. helyezést ért el, és a végén az egyik kisfiú azt mondta, ez pont olyan volt, mint a Böngész verseny, csak élőben . Számomra nagy megtiszteltetés, hogy a szülők elismerik munkámat. Köszönet Önöknek, hogy számunkra megadják ezt a lehetőséget.

Szülő írta:

” Sokoldalú, kreatív. Célja-a tudás átadása, sikerre vinni „kiscsibéit” és bebizonyítani, hogy az ő „gyermekei” a legjobbak, a legügyesebbek és a legokosabbak. “

Neid Tímea 2. osztály

Neid Tímea vagyok, a Budapest XXII. kerület, Budafok-Tétényi Baross Gábor Általános Iskola 2. osztályát tanító pedagógusa.

Bővebben Neid Tímeáról >>
Úgy élem meg a hivatásom, hogy az ne váljon rutinszerűvé, hanem újabb és újabb ötleteket kitaláló és kipróbáló, minden új dologra nyitott, élményszerű, lelkesítő és mozgósító, játékorientált és értékközvetítő legyen, melynek elérése során derűvel és vidámsággal próbálom megoldani a feladataimat és megélni a mindennapjaimat a gyermekek és a családom körében.

Még 20 év után is felmerül bennem a kérdés: vajon jól végzem-e a munkámat; aztán látom a tehetséges tanítványaim kerületi, budapesti, megyei és országos versenyeken elért egyéni és csapat eredményeit, látom a csillogó tekintetüket, rajongó odaadásukat, megfelelni akarásukat – ami a legjobb visszaigazolás.

Célom, hogy szeretettel, odafigyeléssel, dicsérettel, az együttes munka örömével ösztönözzem a gyermekeket a jó teljesítmény elérésére, melyet mindenkinek a saját szintjén kell kezelni, hisz sikerélményre mindenkinek szüksége van.

A LÜK (Logika Ügyesség Kitartás) oktatójáték mindennapi használatával sikerült elérnem, hogy még boldogabban, sikeresebben és élménydúsabban élhessék meg a gyermekek a kisiskolás éveiket, a gyermekkorukat.

Budapest, 2017. május 19.

Egy szülő írta:

” Nem csak a tananyagot tanítja, hanem az „élete”. Nagy hangsúlyt fektet tanítás alatt a csoportos feladatok végzésére és bátorítja a tanítványait, hogy mérettessék meg magukat csapatversenyeken is. Nagyon türelmes, következetes, minden gyermeket saját magához mér. “

Pánczél-Nagy Éva Anna – 2. osztály

Azt mondják, hogy „aki hisz a pedagógiában, az csak optimista ember lehet”. 18 életvidám, nyitott lurkó tanítójaként könnyű optimistának maradnom. Büszke vagyok arra, hogy egy kisebb település, Bakonycsernye tanítójaként, ahol minden felmenőm is a helyi gyermekekért munkálkodott, lehetek a meghívottak között.

Bővebben Pánczél-Nagy Éva Annáról >>
Legfontosabb feladatomnak a gyerekekkel a kezdeményezést érzem: kezdeményezek, azután engedem, hogy „szabadon kibontakoztathassák képességeiket.” Szerencsés osztálytanítónak mondhatom magam, hiszen ebben a kezdeményező szerepben több oldalról támogatottságot élvezek: érdeklődőek a diákjaim, igazi hátországként segítenek a szülők, és lehetőségünk van „Böngész”kedni.

Szülő írta:

” Több mint pedagógus, így fogalmaznám: egy nagycsalád vagyunk! Kupon füzet: egész évben beváltható pl. a barátod mellé ülhetsz, nem kell aznapi házi feladatot készíteni, reggelizni a tanári asztalnál, kedvenc játékod beviheted a suliba, stb. “

Némethné Varju Jolán 2. osztály

Némethné Varju Jolánnak hívnak. 1982-ben kezdtem ezt a szép, de nehéz hivatást, azóta is a Művészetek Völgye Általános Iskola Tagintézményében, Taliándörögdön tanítok, általában 1-2. osztályban.

Bővebben Némethné Varju Jolánról >>
Egész pályafutásom alatt igyekeztem szeretettel fordulni a tanítványaim felé, mindenkiben megtalálni a jót,  biztatni és segíteni őket iskolás éveik kezdetén.Az óráimon nyugodt és elfogadó légkört próbálok biztosítani, ahol mindenki tévedhet és segítségre számíthat. A tehetséges tanulókat támogatom fejlődésük érdekében (pl. felkészítés versenyekre), a gyengébbeket a felzárkózásukban segítem. Órán kívül is sok,  közös programban veszek részt a tanítványaimmal.

Szülő írta:

” A gyerekek szeretik, tisztelik, és felnéznek rá. az órákon, ha szükséges mindenkivel foglalkozik. A tananyaggal így senki nem marad le a többektől és nem érzi rosszul magát az órákon. “

Jakab Anna 2. osztály

Jakab Anna vagyok, 34 éve dolgozom tanítóként. Jelenleg Szolnokon a  Tiszaparti Római Katolikus Általános Iskola és Gimnáziumban tanítok, egy kiegyensúlyozott és vidám tantestületben.

Bővebben Jakab Annáról >>
Hiszem, hogy a legszebb hivatást választottam, amelyben naponta friss lelkierőt kapok tanítványaimtól.

Pedagógiai hitvallásom:
„A jóság nem abban áll, hogy nem hibázunk,
hanem  abban, hogy javulni akarunk.”
( BoscoSzent  János )

Legfontosabb elveim a következetesség, hitelesség, szakmaiság, mindez szeretetteljes légkörben, humorral fűszerezve. Ha újra születnék is pedagógus lennék.

Szülő írta:

” A mai felgyorsult világban képes nyugodt, szeretetteljes, biztonságos légkört kialakítani,, ahol a gyerekek önmaguk lehetnek, mindanyiukra jut figyelem és a tanítás minden érzéküket stimulálva , játékosan zajlik. Tanítási módszerei példaértékűek. Nyugodt légkört teremt, személyes jelenléte elég ahhoz, hogy a gyerekek figyeljenek, nem kell felemelni a hangját.”

Nyíri Izabella 3. osztály

Nyíri Izabella vagyok. Somogy -megyében élek .  Igal kisvárosában a Batthyány Károly Általános Iskola 3. osztályában tanítok .  Nálunk iskolaotthonos oktatás van, így a szabadidőnkben bőven nyílik alkalmunk az olvasás mellett játékos feladatok megoldására, rejtvényfejtésre, vetélkedők rendezésére és azokon való részvételre.

Bővebben Nyíri Izabelláról >>
A gyerekekkel együtt nagyon szeretünk versenyezni. Rendszeresen részt veszünk a szépíró, versmondó,mesemondó versenyeken is. Sok szép helyezéssel és jutalommal büszkélkedhetünk.

Szülő írta:

” A tanárnő hivatásának tekinti munkáját és mindent elkövet annak érdekében, hogy magas színvonalon adja át tudását gyermekeinknek. Ösztönzi őket, hogy versenyeken vegyenek részt, tanuljanak minél többet. “

Pintérné Bontovics Judit 3. osztály

A nevem, Pintérné Bontovics Judit. 1961-ben Cegléden születtem. Az általános iskolát Farmoson, a középiskolát a Nagykőrösi Arany János Gimnáziumban, a főiskolát az Esztergomi Tanítóképző Főiskola Kihelyezett Tagozatán, Zsámbékon végeztem. .

Bővebben Pintérné Bontovics Juditról >>
Egy gyermek édesanyja vagyok. Jelenleg a Tápiószelei Blaskovich János Általános Iskolában tanítok.

Egy szülő írta:

” Életeleme a tudásának átadása. Szeretettel, türelemmel, kitartással. Saját szabadidejében sokat szentel a gyermekek verseny felkészítésére: csoportos és egyéni felkészülést biztosít különórák keretében. “

Pestiné Csábi Andrea – 3. osztály

29 éve dolgozom tanítóként és rajz szakos tanárként. Pályám során szakmai fejlődésem folyamatos volt, törekedtem a módszertani eszköztáram bővítésére, olyan új, innovatív ismeretek, módszerek elsajátítására, amellyel eredményesebben végezhetem az oktató-nevelő munkámat.

Bővebben Pestiné Csábi Andreáról >>
A jövőben is arra törekszem, hogy képes legyek megújulni, hogy megfeleljek a körülöttünk folyamatosan változó világ szakmai és emberi elvárásainak.

Még mindig örömmel és büszkeséggel tölt el, hogy tanító vagyok. Átadhatom tudásomat, nevelhetek, közvetíthetem a korábbi nemzedékek által felhalmozott tudást, megmutathatom a kultúra értékeit, világ sokszínűségét. Felelősséggel tölt el, hogy lelkeket, embereket formálhatok, hozzájárulhatok ahhoz, hogy a gyermekek kialakítsanak magukban bizonyos attitűdöket, egyfajta világlátást, melyek segítik őket a későbbi életükben.

Szülő írta:

” Nálunk nem csak a kitűnő tanuló kap dicséretet, elismerést, de a legnagyobb „küzdők” is, még ha a közepesért kellett is keményen megküzdeni. “

Cseh Sándorné 3. osztály

Cseh Sándorné (Klári) vagyok, házasságban élek, két gyermekem és 4 unokám van. Már 40 éve dolgozom, ebből több mint 35 éven keresztül alsó tagozatos tanulók okítását, nevelését végzem több, néha kevesebb sikerrel.

Bővebben Cseh Sándornéról >>
Első osztályos kortól kezdve a negyedik év végéig tudtam figyelemmel kísérni fejlődésüket. Mindig melegséggel töltött el, ha láttam sikereiket. Szerencsésnek érzem magam, mert minden osztályomban volt 2-3 kis lurkó, akik az átlagnál jobb képességekkel rendelkeztek. Velük lehetett egy kicsit „szárnyalni”.

Egy szülő írta:

” A gyerekekkel kedves, emellett igen határozott. Nem csak a tanulók eredményét nézi, ezen felül figyelemmel kíséri családi körülményeiket is, szociálisan érzékeny diákjaira, humánus velük. “

Vigh Ibolya 3. osztály

1981-ben végeztem a Debreceni Tanítóképző Főiskolán, azóta tanítok a Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolájában, évekig 1-2. osztályos majd 3-4. osztályos tanítóként. Célom a tanulás megszerettetése, a családias légkör megteremtése.

Bővebben Vigh Ibolyáról >>
Hiszek tanulóim tehetségében, a fejlődési képességükben. Számos tanulmányi versenyen szép sikereket értünk el együtt a tanévek során. Nyitott vagyok az új feladatokra,az új módszerek megismerésére és alkalmazására. Tanítói hitvallásom fő szempontjai: a tudatosság,változatosság,játékosság,következetesség és a tapasztalaton alapuló aktív ismeretszerzés.

Kedvenc gondolatom:”A gyerek olyan, mint a pillangó a szélben:egyesek magasabbra szállnak,mint mások,de mindegyikük legjobb tudása szerint repül. Miért hasonlítanánk hát össze őket? Mindegyik más. Mindegyik különleges. Mindegyik gyönyörű!”

Szülő írta:

” Azért szeretem Ibolya nénit, mert mindenkit saját gyermekeként kezel.” Támogatja a tehetséges gyermekeket, aktívan részt vesz a különböző versenyekre való felkészítésben. A tanár néni órái színesek, korszerű technikai eszközök használatával fokozza a gyermekek érdeklődését. Támogatja a tehetséggondozást. “

Sutyinszkiné Simon Ilona – 3. osztály

1980 óta próbálok a felnövekvő gyerekeknek megalapozott tudást átadni. Képességeiket felfedezni, megnyitni, fejleszteni, kihasználni. A gyengét megtanítani “járni”, a tehetségest “szárnyalni”. A cél elérésének érdekében – 4. iskolámban is, immár 10. éve – szervezek és részt veszek kirándulásokon, táborokban, versenyeken, bemutatókon, pályázatokon.

Bővebben Sutyinszkiné Simon Ilonáról >>
A minden napi konfliktusok kezelésénél elsődleges célom megértetni, hogy mit kell tennünk közösen, a szeretetért. Mottóm: ” Érted haragszom én, nem ellened” (József Attila)

Szülő írta:

” A nem mindig szófogadó gyerekek ellenére töretlen lelkesedéssel neveli és tanitja diákjait. A csapatszellem erősítése érdekében versenyekre nevezI be a gyerekeinket, mely sikeresnek minősül, a tanulás mellett barátságok is kialakulnak. Mindig szempont nála, hogy az előadott tananyag megértő fülekre találjon. “

Vető Nóra 4. osztály

Gyermekkoromban rengeteg versenyen volt alkalmam részt venni, így diplomám megszerzését követően fontos volt számomra, hogy tanítványaim is a lehető legtöbb sikert szerezzék életük során. Meghatározó élményt, és pótolhatatlan tudást nyújt egy-egy versenyen való részvétel.

Bővebben Vető Nóráról >>
Meghatározó élményt, és pótolhatatlan tudást nyújt egy-egy versenyen való részvétel. Végzős főiskolai hallgatóként életem egyik legfontosabb versenyét sikerült megnyernem. (Országos Apáczai Tanítási Verseny) Ösztönzőleg hat mind a mai napig munkámra. Nagyra becsülöm tanítványaim kitartását, a munkához való töretlen hozzáállásukat. Egy igazán fantasztikus “kis család” osztályfőnöke lehetek, kitartunk egymás mellett tűzön-vízen át.

Egy szülő írta:

” Segített beilleszkedni az osztályba, csoportos feladatokkal. Az osztályt egységgé, kis családdá kovácsolta. Változatos tanítási módszerek érdekessé teszi az órákat. Lelkiismeretes, minden egyes gyermeket egyénileg fejleszt. Játékos szeretet. “

Marikné Püski Zsuzsanna 3. osztály

Békéscsabán élek a családommal. A főiskola elvégzése óta dolgozom a Lencsési Általános Iskola és Művészetoktatási Intézményben, amely mára a város legnagyobb általános iskolája lett.

Bővebben Marikné Püski Zsuzsannáról >>
Az évek folyamán minden tantárgy oktatásában kipróbálhattam magam, jelenleg matematikát, környezetismeretet, technikát és testnevelést (ezt felső tagozaton is) tanítok. Munkámban nagyon fontosnak tartom a felzárkóztatást és a tehetséggondozást. Szerintem minden gyerek tehetséges valamiben, nekünk az a feladatunk, hogy meglássuk azt, és az irányt, a segítséget, támogatást megadjuk a tehetségük kibontakoztatásban. Igyekszem mindenki számára olyan lehetőséget találni, biztosítani melyben sikeres lehet, és jól érzi magát, legyen az szakkör, sportkör, verseny stb. Fantasztikus érzés a sikereket és a kudarcokat is együtt megélni a gyerekekkel és a szülőkkel, kollégákkal egyaránt!!!

Egy szülő írta:

” Ösztönzi a gyerekeket abban, hogy kipróbálják magukat különféle versenyeken, még akkor is, ha esetleg nem az adott tantárgyban a legjobb és ehhez minden segítséget megad.”

Stempel Lászlóné 4. osztály

Stempel Lászlóné vagyok, Mátészalkán a Széchenyi István Katolikus és Német Nemzetiségi Általános Iskolában tanítok. Életpályám negyven éve alatt, mindig a gyerekek érdekeit tartottam szem előtt. Munkámat a hitelesség, a tudás és a szeretet átadása motiválta. Hiszem és vallom, hogy a gyermekkor az örömteli játék időszaka.

Bővebben Stempel Lászlónéról >>
Ezért választottam hivatásom mottójául József Attila sorait: „Jó szóval oktasd, játszani is engedd, szép komoly fiadat!” A személyiség tiszteletben tartása, az őszinteség, a képességek kibontakoztatása, a másság elfogadása jellemzi munkámat. Olyan nevelési attitűd alkalmazása, amely a szereteten, az elfogadáson alapul és biztonságot nyújt a gyerekeknek a harmonikus, egészséges fejlődéshez. Célom, hogy kreatív gondolkodású, az élet dolgaira nyitott, cselekvő, a tudásvágy igényével rendelkező gyerekeket neveljünk. Hiszem és vallom, hogy minden gyermek egy önálló személyiség, akinek értékeit megkeresve, arra építve valósulhat meg tartalmas pedagógiai munka.

„A gyermeket tiszteletben kell fogadni,
szeretetben kell nevelni,                 
és szabadságban kell elbocsátani”
(Rudolf Steiner)

Szülő írta:

” Nagyon jószívű, minden diákjában a jót, az értéket, a tehetséget keresi. Mindig következetes. Tanítványai 1 osztály óta versenyeznek és szabadidejében segíti őket a felkészülésben. “

Lenkei Judit 4. osztály

Lenkei Judit vagyok, tanító, német nemzetiségi nyelvoktató tanító, okleveles pedagógiatanár és tehetséggondozó, tehetségfejlesztő szakirányon szakvizsgázott pedagógus.

Bővebben Lenkei Juditról >>
25 éve dolgozom a Veszprémi Dózsa György Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskolában. Az alsó tagozatos nyelvoktatás legfontosabb feladatának azt tartom, hogy olyan módszereket alkalmazzunk, amelyek által a nyelvtanulás nagyszerű élményekhez kapcsolódik, így a gyerekekben is pozitív attitűdök alakulnak ki az idegennyelv-tanulás iránt.Munkám során mindig kerestem a céljaimnak megfelelő módszertani lehetőségeket. Német nyelvű színdarabokat, gyermekmusicaleket viszünk színpadra, nyári nyelvi tábort szervezek már évek óta iskolánkban, óráimat is a tevékenykedtetésre építem.

Fontos számomra a tehetséggondozás, amelyben segítségemre voltak a Böngész versenyfeladatai. Ügyes tanítványaim nagy lelkesedéssel oldották meg a változatosan, ötletesen összeállított, kreativitást, kooperációt fejlesztő feladatsorokat.

Egy szülő írta:

” A szülőkkel közös programokat szervez. A nyári német táborok megálmodója, szervezője, lebonyolítója.”

” Nagyon kedves, segítőkész, őszinte. Odafigyel a gyerekekre, a lemaradókat külön is segíti “.

Láng Annamária – 4. osztály

Napközis tanító vagyok, de még nem oly régi „motoros” ezen a területen. Korábban dolgoztam óvodában, a felsőoktatásban, majd bölcsődében is, de még mindig tele vagyok „gyerekszeretettel”.

Bővebben Láng Annamáriáról >>
Legfontosabb számomra, hogy a gyerekek, akik rám vannak bízva, körülöttem és egymással is jól érezzék magukat. Ezért mindenre képes vagyok: vígasztalom, nevelem, ünneplem, versenyekre nevezem, tanítom,bíztatom, megvédem, átölelem, szeretem, programokra viszem, de ha kell le is szidom őket J

Talán picit több is vagyok nekik, mint egy egyszerű Ancsa néni 🙂

Szülő írta:

” Gyermekem fejlődését személyes ügyének tekinti, szeretettel,figyelemmel és empátiával kezeli őt minden helyzetben. Anna néni hatására Gergő szívesen végez tananyagon kívül is munkát, szorgalmi feladatokat, amelyekből nagyon sokat tanul. “

Bödörné Szalay Csilla – 4. osztály

Bödörné Szalay Csilla,a zalaegerszegi Petőfi Sándor és Dózsa György Magyar- Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola Dózsa György Tagiskolájának tagintézményvezető- helyettese vagyok, ahol 20 éve dolgozom.

Bővebben Bödörné Szalay Csilláról >>
Egy ember életének meghatározója a választott hivatás, nekem tanítóként a kisiskolások nevelése-oktatása. A mindennapokban igyekszem előkészítő munkával, tudatos tervezéssel-szervezéssel olyan légkört teremteni tanítványaimnak, hogy számukra örömteli legyen az iskola, a tanulás. Közel áll hozzám az alternatív pedagógia, a gyermekközpontúság. A kaposvári Tanítóképző Főiskola ének-zene szakkollégiumán végeztem, ezért állandóan keresem a lehetőséget arra, hogy tanulóim megfelelő zenei nevelésben, élményben részesüljenek. Az iskolai tanulás eredményességéhez nagymértékben hozzájárul a megértés, az összefüggések meglátása, ezért kulcsfontosságúnak tartom az olvasás technikájának megtanítását, hiszen ez az olvasóvá nevelés alapja. Egyéni bánásmóddal, a tehetséggondozással népszerűsítem az olvasást. Iskolai, városi, megyei, sőt országos versenyekre is szívesen készítek fel gyerekeket, és szinte minden rendezvényen képviseljük iskolánkat. Céljaimat, tevékenységeimet a munkám iránti tisztelet, alázat, következetesség határozza meg. Elértem abba a korba, hogy a szakma és a gyermekek szeretetén túl gyakorlatvezető mentortanárként és mesterpedagógusként is tudásomat a jövő generációjának átadhassam.

Szülő írta:

” A tanítónő, aki nemcsak tanít, hanem nevel. A mai világban, a mai gyerekekkel nem megutáltat tantárgyakat, hanem megszeretett. A gyerek öröméért és sikeréért bármit („pénzt, paripát, fegyvert”). Részrehajlás nélkül. “

Bozsó Veronika – 4. osztály

29 éve választottam hivatásul ezt a munkát.Minden általam tanított tantárgyhoz kötődöm valamiért. A matematika segítségével fejlesztem a gyerekek logikus gondolkodását.

Bővebben Bozsó Veronikáról >>
Sok tanulmányi sétával igyekszem megláttatni és megszerettetni környezetünket, a bennünket körülvevő világot. A rajz és technika a ” belső világunk”, azaz osztálytermünk harmóniájában tükröződik.Büszke vagyok arra, hogy testnevelés óráimon a gyerekek újra felfedezik a mozgás örömét, a csapatjáték izgalmát,a sorversenyek kihívásait. Osztályaimban olyan légkör kialakítására törekszem, ahol a gyerekek biztonságban érzik magukat és megtanulnak törődni egymással.

Szülő írta:

” Ő egy olyan pedagógus, aki mindenben és mindenkiben a jót, a pozitívat, az értéket keresi. Az óráin fegyelmet tud tartani, sokszor dicsér, ritkán szid. A gyerekekkel gyorsan megszeretette a matematikát, órái lényegre törőek, érdekesek és színesek. Minden tanítványából a képességeikhez mért maximális tudást próbálja kihozni. “

Szénásiné Őrhalmi Nicolette 4. osztály

25 éve dolgozom a Szegedi Orczy István Általános Iskolában

tanítónőként. Nyitott, sokoldalú, pozitív szemléletű pedagógus vagyok. Célom, hogy ezeket a tulajdonságokat a gyerekekben is fejleszteni tudjam.

Bővebben Szénásiné Őrhalmi Nicolette-ről >>
Nagyon szeretem a kihívással járó, nagy kreativitást igénylő feladatokat. Három évvel ezelőtt találkoztam először a Böngész versenyekkel. Azóta többféle versenytípusban is kipróbáltuk magunkat a tanítványaimmal. Mindegyik felejthetetlen  élmény volt!!!

Szülő írta:

” A gyerekek megbíznak benne, szívesen elmesélik neki az élményeiket. Osztályközösséget teremtett, pl. Sírós kisgyermeket nem csúfolják, hanem vigasztalják a többiek. Rengeteg szép dolgot kézműveskednek az órákon. “

Részleteket a mellékelt dokumentumokban olvashatnak.

A www.levelezoversenyek.hu oldalunkon, az Év tanára menüpontban láthatnak képeket és olvashatnak élménybeszámolókat az idei Év tanára rendezvényünkről.